مک بوک ایر اپل مجهز به پردازنده اینتل Core i7 در گیک بنچ ظاهر شد

رسانه کلیک - مک بوک ایر اپل چند هفته پیش به صورت رسمی معرفی شد. نمونه مجهز به پردازنده Core i7 این محصول در گیک بنچ حضور پیدا کرده است.

مک بوک ایر اپل مجهز به پردازنده اینتل Core i7 در گیک بنچ ظاهر شد

اپل جدیدترین لپ تاپ خود از سری مک بوک ایر را تنها مجهز به یک پردازنده معرفی کرده است. این لپ تاپ در نسخه ای مجهز به پردازنده دو هسته ای نسل هشتم اینتل Core i5 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز به بازار عرضه می شود.

به نظر می رسد اپل قصد دارد نسخه جدید و قدرتمندی از لپ تاپ خود را معرفی و روانه بازار کند. به تازگی مک بوک ایر اپل با کدنام AAPJ140K1,1 در بنچمارک Geekbench حاضر شده است. قدرت این نمونه را پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تامین می کند.

دستگاه موجود در این بنچمارک به 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR3 با فرکانس 2133 مگاهرتز مجهز شده است. نسخه جدید مک بوک ایر اپل دارای پردازنده اینتل Core i7-8510Y است که به نظر می رسد از سری پردازنده های Amber Lake این کمپانی باشد.

این لپ تاپ در بنچمارک گیک بنچ در بخش تک هسته ای موفق به کسب امتیاز 4249 و در بخش چند هسته ای امتیاز 8553 را کسب کرده است. امتیازهای کسب شده توسط این دستگاه در مقایسه با نمونه Core i5 آن نزدیک به 8.5 درصد بالاتر است.

با توجه به افزایش عملکرد 8.5 درصدی، به نظر می رسد مدل Core i7 مک بوک ایر اپل ارزش خرید بالایی نداشته باشد. این احتمال وجود دارد که امتیازهای منتشر شده جعلی باشد.

اپل نمونه های مختلفی از محصولات خود را در بازار به فروش می رساند که البته تمامی آن ها به موفقیت مناسبی دست پیدا نمی کنند. در همین راستا، این شرکت تصمیم گرفته نسخه Core i7 لپ تاپ مک بوک ایر را روانه بازار نکند. یکی از دلایل عدم فروش این مدل می تواند مربوط به گرمای تولید شده توسط این پردازنده اینتل باشد.

ارسال نظر