اپل مک پرو جدید را در تگزاس تولید می کند

رسانه کلیک - به استناد اخبار جدید، اپل قصد دارد تولید مک پرو جدید را به دلیل وجود مشکلات مختلف بین ایالات متحده آمریکا و چین، در آستین تگزاس ادامه دهد.

اپل مک پرو جدید را در تگزاس تولید می کند

پیش از این شایعاتی مبنی بر تولید مک پرو جدید در تگزاس وجود داشت و اپل اکنون این خبر را رسما تایید کرده است. این شرکت تایید کرده که کار تولید مک پرو جدید را در کارخانه ای ادامه خواهد داد که از سال 2013 در آن مک پرو تولید کرده است. اپل دلیل این جابه‌جایی را وجود مشکلات اقتصادی میان ایالات متحده آمریکا و چین اعلام کرده است.

اگرچه اپل دارای شبکه ای از تامین کنندگان در ایالات متحده آمریکا است؛ با این حال بسیاری از قطعات کامپیوترهای این شرکت کماکان در چین تولید می شود.

تیم کوک که در ماه ژوئیه از این احتمال خبر داده بود، از این عمل به عنوان یکی از اقدامات اپل در راستای افزایش شغل برای آمریکایی ها یاد کرده است. با این حال، این ادعا ممکن است چندان حقیقت نداشته باشد، چرا که مک پرو جدید با قیمت 6 هزار دلار، محصولی نیست که بتواند در حجم انبوه تولید شود، بنابراین تولید آن افراد زیادی را درگیر کار نخواهد کرد. برای عملی کردن چنین ادعایی اپل باید تولید محصولاتی در حجم بالا همچون آیفون ها و مک بوک ها را در چین متوقف کرده و آن ها را در خاک ایالات متحده آمریکا تولید کند.

ارسال نظر