نسل جدید مک پرو اپل در کشور چین تولید می شود

رسانه کلیک -  وال استریت ژورنال اخیرا گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، خط تولید نسل جدید مک پرو به کشور چین منتقل می شود.

نسل جدید مک پرو اپل در کشور چین تولید می شود

بسیاری از محصولات اپل اکنون در چین تولید می شوند؛ بنابراین خبر انتقال خط تولید مک پرو جدید از آمریکا به چین نباید چندان شوکه کننده باشد. نکته تعجب آور این موضوع به حساس بودن شرایط فعلی بین دو کشور آمریکا و چین بازمی گردد، زیرا جنگ تجاری میان این دو کشور توسط ترامپ تا حد زیادی تشدید شده است. صنعت تکنولوژی اکنون نیز با چشم انداز تعرفه های 25 درصدی واردات از چین روبه‌رو است.

زمانی که اپل از نسخه قبلی مک پرو رونمایی کرد، سوالی که برای همگان ایجاد شد این بود که آیا این محصول قرار است در آمریکا تولید شود یا خیر. در ادامه این موضوع، مدیر عامل اپل، تیم کوک اظهار داشت که این موضوعی است که اپل مدت ها مشغول کار روی آن بوده و اکنون به آن بسیار افتخار می کند.

با این همه، نیاز به برخی تجهیزات روند تولید را بسیار کند کرد و این نکته شرکت اپل را در بازه های زمانی که تقاضا بسیار بالا بود، با مشکلاتی مواجه کرد. در همین روند، میزان تولید مک پرو در آمریکا رفته رفته کمتر شد، تا حدی که Journal طی خبری اظهار داشت که کارخانه تگزاس اکنون در اختیار شرکت های دیگری قرار گرفته است.

به نظر می رسد اپل مدت هاست در حال تلاش برای انتقال خط تولید مک پرو به چین است. بلومبرگ طی گزارشی در سال 2016، اظهار داشت که مواجه شدن با چالش های تولید در آمریکا موجب شده مهندسان خواستار دسترسی به امکانات تولید ارزان تر و پیشرفته تر باشند.

اپل طی مصاحبه ای با Journal، اعلام کرد که در مک پرو جدید از تجهیزات ساخته شده در آمریکا نیز استفاده شده و از کارخانجات تولیدی آن در 30 ایالت مختلف آمریکا پشتیبانی می شود. یکی از سخنرانان اپل همچنین اظهار داشت که مونتاژ نهایی تنها بخشی از فرایند تولید است.

ارسال نظر