هدست واقعیت مجازی اپل به نمایشگر 8K و اینترنت پرسرعت مجهز می شود

رسانه کلیک - گزارش های اخیر منابع خبری نشان می دهد هدست واقعیت مجازی اپل مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده به زودی از راه می رسد.

هدست واقعیت مجازی اپل به نمایشگر 8K و اینترنت پرسرعت مجهز می شود

هدست واقعیت مجازی اپل در حال حاضر در مرحله توسعه به سر می برد. همان طور که می دانید، اهالی کوپرتینو با معرفی آیفون X تا حدودی وارد شاخه واقعیت افزوده شدند، اما تا به این لحظه در زمینه واقعیت مجازی هنوز هیچ محصولی معرفی نشده است. طبق گزارش جدید که به تازگی منتشر شده است، ظاهرا اهالی کوپرتینو در حال کار روی یک هدست هستند که از تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به صورت همزمان بهره می برد.

هنوز مشخص نیست که هدست واقعیت مجازی اپل چه زمانی پا به دنیای تکنولوژی و بازار می گذارد. این محصول به احتمال زیاد به دو نمایشگر 8K جداگانه (هر نمایشگر برای یک چشم) مجهز می شود که دارای رزولوشن 7680 × 4320 خواهد بود. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که هدست واقعیت مجازی HTC Vive Pro از رزولوشن 1600 × 1400 و پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S9 از رزولوشن 2960 × 1440 برخوردار است.

هدست واقعیت مجازی اپل به دوربین های متعددی مجهز خواهد بود که محیط اطراف کاربر را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهد و تمام این قطعات به پردازنده 5 نانومتری ساخت اپل متصل خواهد بود. شایان ذکر است که پردازنده A11 که در آیفون ایکس مورد استفاده قرار گرفته بود، از معماری 10 نانومتری بهره می برد؛ به عنوان یک سورپرایز بزرگ باید به این موضوع اشاره کنیم که هدست واقعیت مجازی اپل به مودم وایرلس پرسرعت مجهز می شود که از طریق آن، کاربر می تواند تمامی تصاویر و ویدئوها را با بهترین کیفیت ممکن تماشا کند.

هم اینک این پروژه با کدنام T288 در دست توسعه بوده و تاریخ عرضه آن نیز سال 2020 اعلام شده است. اگر همه چیز درست پیش برود، اواخر سال آینده باید منتظر معرفی هدست واقعیت مجازی اپل باشیم و زمان عرضه آن به بازار نیز به سال 2020 موکول می شود.

ظاهرا اپل در نظر دارد محصولات خود در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را افزایش داده و تمرکز خود را روی این شاخه نیز معطوف کند، چرا که تیم کوک پیش تر اعلام کرده بود که این تکنولوژی به اندازه آیفون برای اهالی کوپرتینو اهمیت دارد.

ارسال نظر