در مورد اپل واچ 6 بیشتر بدانید

رسانه کلیک - سال آینده میلادی ساعت هوشمند اپل واچ 6 از راه می رسد. در این مطلب به بررسی ویژگی های احتمالی Apple Watch 6 می پردازیم.

در مورد اپل واچ 6 بیشتر بدانید

هنوز مدت زمان زیادی از عرضه اپل واچ 5 نگذشته و تا رونمایی اپل واچ 6 باید مدت زمان زیادی منتظر بمانیم اما از همین حالا زمزمه هایی درباره قابلیت ها، ویژگی ها و کارایی اپل واچ 6 سر زبان افتاده و باید و نبایدهای نسخه جدید این ساعت هوشمند و همه کاره کمپانی اپل در منابع و سایت های مختلف بررسی می شود.

اپل واچ 5 به عنوان یک ابزار هوشمند همه کاره خوش درخشید اما در واقع نسبت به اپل واچ 4 تغییرات قابل توجهی نداشته است و ما امیدواریم این اتفاق برای Apple Watch 6 تکرار نشود.

در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های جدید احتمالی که اپل در ساعت های هوشمند جدیدش می گنجاند و همچنین انتظاراتی که ما از نسخه جدید اپل واچ داریم صحبت کنیم.

تاریخ عرضه اپل واچ 6

یکی از مهم ترین سوالاتی که درباره ورژن 6 ساعت های هوشمند اپل وجود دارد تاریخ و زمان دقیق عرضه آن به بازار است.

شرکت اپل تاکنون خبری در مورد تاریخ رونمایی از ساعت هوشمند Apple Watch 6 منتشر نکرده اما از آن جا که به جز نسخه اولیه، سایر مدل های این ساعت هوشمند همگی در ماه سپتامبر سال های مختلف عرضه شده اند به نظر می رسد این ساعت هوشمند سپتامبر سال 2020 (احتمالا روزهای 8 یا 15 سپتامبر) پا به عرصه وجود خواهد گذاشت.

قیمت اپل واچ 6

در مورد قیمت حدودی اپل واچ 6 نمی توان با اطمینان صحبت کرد اما احتمالا حداقل هم قیمت اپل واچ 5 (و یا بیشتر) خواهد بود، یعنی قیمت اولیه آن حداقل 399 دلار است.

قابلیت ها و ویژگی های اپل واچ 6

در حال حاضر شنیده ها حاکی از این که احتمالا یکی از تغییرات Apple Watch 6 نسبت به نسخه قبلی آن تغییر در صفحه نمایش آن خواهد بود.

اپل واچ 5 از صفحه نمایش OLED استفاده می کند اما اپل واچ 6 به احتمال زیاد به صفحه نمایش microLED مجهز خواهد شد. مهم ترین مزیت این صفحه نمایش این است که از انرژی به صورت کاراتر استفاده می کند که باعث می شود ساعت هوشمند آینده اپل عمر باتری بهتری داشته باشد.

یکی دیگر از تغییرات احتمالی صفحه نمایش Apple Watch 6 اضافه شدن یک اسکنر اثر انگشت لمسی است. در حال حاضر اپل واچ به هیچ کدام از گزینه های امنیتی بیومتریک مجهز نیست و ممکن است در Apple Watch 6 به این مسئله توجه ویژه ای شده باشد.

از دیگر ویژگی های احتمالی این ساعت هوشمند قابلیت ردیابی چرخه خواب است. اگرچه اپل واچ در حال حاضر نیز از اپلیکیشن های ردیابی خواب شخص ثالث پشتیبانی می کند اما جای تعجب است که هنوز این قابلیت را در محصولات خود قرار نداده و به نظر می رسد این امکان در اپل واچ 6 محقق خواهد شد.

علاوه بر ویژگی های جدید اپل در ساعت های هوشمند جدیدش روی بهبود مقاومت در برابر آب، اتصال بی سیم و عملکرد کلی سریع تر نیز کار خواهد کرد.

لازم به ذکر است اپل واچ 5 در حال حاضر نیز تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است.

انتظارات کاربران از اپل واچ 6

اگرچه در منابع مختلف از تغییرات احتمالی Apple Watch 6 نسبت به اپل واچ 5 صحبت های زیادی شده اما آن چه بسیاری از کاربران امیدوار هستند حقیقت داشته باشد عبارت است از:

  1. افزایش عمر باتری

عمر باتری اپل واچ 5 نسبت به اپل واچ 4 کاهش یافته که دلیل خوبی پشت آن وجود دارد و آن چیزی نیست جز اسکرین همیشه روشن اپل واچ 5.

با این وجود امیدواریم نسل آینده اسمارت واچ اپل در این زمینه پیشرفت های بزرگی داشته باشد و حداقل به خوبی اپل واچ 4 و یا بهتر از آن عمل کند.

  1. تناسب اندام

اپل واچ در واقع یکی از بهترین ابزارهای سلامتی و تناسب اندام است اما آن چه در این میان نا امید کننده به نظر می رسد این است که در اپل واچ 5 هیچ ویژگی جدیدی در این زمینه به این ساعت اضافه نشده است و کاربران زیادی امیدوارند این موضوع در اپل واچ 6 مورد توجه قرار گرفته باشد.

  1. کاهش نور صفحه نمایش اپل واچ

اسکرین همیشه روشن از قابلیت های جدید اپل واچ 5 است اما نور آن برای استفاده در شب بیش از حد روشن به نظر می رسد و لازم است در Apple Watch 6 نور صفحه نمایش تا حدی کمتر شود که بتوان بدون خاموش شدن اسکرین به راحتی با آن کار کرد، این کار باعث افزایش عمر باتری ساعت نیز خواهد شد.

  1. ردیابی چرخه خواب

کاربران اپل واچ سال ها است منتظر فعال شدن قابلیت داخلی ردیابی خواب در اپل واچ هستند و خبرها حاکی از آن است که اپل واچ 6 احتمالا به این ویژگی مجهز خواهد بود.

  1. صفحه نمایش مدور

در حالی که سایر انتظارات ما از این ساعت هوشمند واقع بینانه بود اما در این مورد این گونه نیست!

در واقع احتمال این که ظاهر صفحه نمایش اپل واچ تغییر محسوسی داشته باشد وجود ندارد و ما نیز علاقه ای به این تغییر نداریم اما به نظر می رسد ارائه گزینه مدور این ساعت در کنار اسکرین های مربعی شکل معمول آن تاثیر خوبی در فروش Apple Watch 6 داشته باشد، به خصوص این که ظاهر اپل واچ 5 بسیار شبیه نسخه قبلی آن یعنی اپل واچ 4 بوده است.

قابلیت ها و کاربردهای اپل واچ

از دیگر قابلیت های ریز و درشت اپل واچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخ به تماس های تلفنی
  • ضبط یادداشت صوتی
  • ماشین حساب
  • قطب نما
  • چراغ قوه
  • کنترل ضربان قلب
  • ارسال ایموجی
  • پرداخت ها با Apple Pay
  • به اشتراک گذاری موقعیت مکانی
  • چک کردن ایمیل
  • استفاده به عنوان چشمی (ویوفایندر) دوربین
  • پیدا کردن آیفون گمشده
  • کرونومتر
  • دریافت هشدارهای هواشناسی
  • استفاده به عنوان مترجم
  • سفارش غذا با اپلیکشن
  • باز کردن درب گاراژ
  • چک کردن اخبار
ارسال نظر