اپل چگونه می‌تواند بازار ساعت های هوشمند را رونق دهد؟

رسانه کلیک - نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل که بدون استفاده از موبایل، به فناوری اینترنت LTE مجهز است، بازار جهانی ساعت‌های هوشمند را تکان می‌دهد.

اپل چگونه می‌تواند بازار ساعت های هوشمند را رونق دهد؟

طبق تحقیقات انجام شده، افراد از ساعت‌های هوشمند تنها برای دیدن نوتیفیکیشن ها و ابزار سلامت استفاده می‌کنند؛ چرا که خارج از این حیطه و در واقع بدون استفاده از موبایل، میزان استفاده و کارایی این ساعت‌ها، به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

حال، مسئولان اپل در پی آن هستند که کارکرد ساعت‌های هوشمند را از موبایل جدا کنند و این ساعت‌ها، علاوه بر زمینه‌های ورزشی و سلامت در زندگی روزمره افراد نیز کارایی داشته باشد.

مجهز شدن ساعت‌های هوشمند به فناوری LTE بدون استفاده از موبایل، پیشرفت بسیار بزرگی است که اپل در بازار ساعت ایجاد کرده است. پیش از این، شرکت‌های دیگری ساعت‌های هوشمند خود را به این فناوری مجهز کرده بودند، اما نتوانستند به اندازه اپل تاثیر گذار ظاهر شوند. با این فناوری، اپل نه تنها به فروش بیشتر ساعت‌های خود کمک می‌کند، بلکه بازار ساعت‌های هوشمند را نیز رقابتی‌تر می‌کند.

زمانی که شرکت اپل اولین ساعت‌های هوشمند خود را به بازار عرضه کرد، فروش ساعت‌های هوشمند حدود ۵ میلیون در سال بود؛ با ورود ساعت‌های اپل به بازار، میزان فروش آن‌ها به ۱۴ میلیون در سال افزایش پیدا کرد.

هنوز تا فراگیر شدن ساعت‌های هوشمند در زندگی روزمره مردم، زمان زیادی باقی است و بعید به نظر می رسد که مردم به این زودی از این ساعت‌ها در زندگی خود استفاده کنند. علت آن هم کارایی کم، وابسته بودن این ساعت‌ها به موبایل و قیمت بالای آن‌ها است. البته با اضافه کردن فناوری اینترنت LTE به‌ طور مجزا، راه برای استفاده بیشتر از این ساعت‌ها در زندگی مردم هموارتر شده است.

به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک و با افزایش تقاضا، تلاش برای افزایش کارایی و کاهش قیمت آن‌ها نیز بیشتر شود و تولیدکنندگان بیشتری به این بازار بپیوندند.

ارسال نظر