اپل واچ سری 4 جان یک مرد را در نروژ نجات داد

رسانه کلیک - قابلیت تشخیص سقوط در اپل واچ سری 4 توانست جان یک مرد را در کشور نروژ نجات دهد. این ساعت سال گذشته میلادی به صورت رسمی معرفی شد.

اپل واچ سری 4 جان یک مرد را در نروژ نجات داد

یکی از ویژگی هایی که اپل برای نسل جدید ساعت های هوشمند خود، اپل واچ سری 4 در نظر گرفته، قابلیت تشخیص سقوط صاحب خود است. این قابلیت پس از سقوط کاربر در صورتی که به هشدارها واکنشی از خود نشان ندهد، برای دیگران درخواست کمک ارسال می کند.

این قابلیت اپل واچ سری 4 به تازگی توانسته جان یک مرد 67 ساله را در کشور نروژ نجات دهد. این فرد در حالی که هشیاری خود را از دست داده بود، پیدا شد.

دختر این فرد حادثه اتفاق افتاده را به صورت زیر شرح داده است:

می توانست این حادثه بسیار برای پدرم بدتر باشد. صبح امروز تنها به این موضوع فکر می کردیم که در صورت عدم وجود ساعت هوشمند، چه اتفاقی برای پدرم رخ می داد. گوشی هوشمند پدرم همراهش نبود. کمک سریع اپل واچ به پدرم واقعا شگفت انگیز بود. در نهایت پلیس پدرم را پیدا کرد. می توانم بگویم این ساعت هوشمند توانست جان پدرم را نجات دهد.

به نظر می رسد این مرد هم اکنون در بیمارستان قرار دارد و حال وی رو به بهبود است. تا به امروز بیشتر اخبار در رابطه با نجات جان افراد توسط اپل واچ، مربوط به قابلیت بررسی و کنترل ضربان قلب بود. این ساعت قادر به شناسایی حملات قلبی است.

با اضافه شدن قابلیت شناسایی سقوط، به نظر می رسد کارایی ساعت هوشمند اپل در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است. این قابلیت در صورتی که سن کاربر کمتر از 65 سال باشد، به صورت خودکار غیر فعال است.

اپل واچ سری 4 به صفحه نمایش 1.78 اینچی با قابلیت تاچ سه بعدی، پردازنده دو هسته ای اپل S4، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و سیستم عامل watchOS 5.0 مجهز شده است.

ارسال نظر