ساعت اپل جان یک مرد را نجات داد!

رسانه کلیک - هشدار ضربان قلب اپل واچ باعث شد تا مرد 52 ساله ای به نام کوین پیرسون که در حال مطالعه کتاب بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

ساعت اپل جان یک مرد را نجات داد!

اپل واچ یا همان ساعت هوشمند اپل برای اولین بار در 9 مارس 2015 توسط تیم کوک در Yerba Buena به دنیای تکنولوژی معرفی شد. این گجت به سنسور ضربان قلب مجهز بوده و طبق اعلام پزشکان، از دقت بالایی نیز برخوردار است. روز گذشته یک فرد انگلیسی به نام کوین پیرسون در حالی که روی صندلی خانه خود نشسته و در حال مطالعه بود، با هشدار ضربان قلب اپل واچ خود روبرو شد. وی با مشاهده این پیام، متوجه شد که ضربان قلب او در حالت نشسته و آرام، به 161 bpm رسیده و با حمله قلبی مواجه شده است.

Kevin پس از دریافت این نوتیفیکیشن، ضربان قلب خود را در عرض چند دقیقه اندازه گیری کرد و متوجه شد که بین اعداد 79 و 135 در نوسان است. او سریعا خود را به بیمارستان رساند. پیرسون به پرستاران خود چنین گفت:

فکر می کنم که اپل واچ من با مشکل مواجه شده و اطلاعات غلط می دهد، ممکن است شما این قضیه را چک کنید؟

آنها سریعا این موضوع را بررسی کرده و متوجه شدند که پدیده فیبریلاسیون دهلیزی (بالا و پایین شدن ضربان قلب به صورت ناگهانی) اتفاق افتاده است.

به این ترتیب دستگاه های مربوطه به کوین وصل شد و دکترهای بیمارستان به او توصیه کردند تا به یک مرکز مجهز و تخصصی تر مراجعه کند. آنها در بررسی های اولیه به این موضوع پی بردند که او در میانه یک اتفاق خطرناک به سر می برده است.

آقای پیرسون در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که در صورت نداشتن اپل واچ، هرگز هشدار ضربان قلب را دریافت نمی کرد و متوجه این اتفاق نیز نمی شد.

وی در پایان گفت:

من احساس خاصی نداشتم. زمانی که نوتیفیکیشن هشدار ضربان قلب اپل واچ را دریافت کردم، احساس کردم که مشکلی برای ساعتم پیش آمده، چرا که اصلا احساس درد نداشتم. همه چیز در حال حاضر تحت کنترل است و با تنظیماتی که روی ساعتم انجام شده، به محض رسیدن ضربان قلب به 120 bpm، دکترها مطلع خواهند شد.

من همیشه از اپل واچ به عنوان ابزاری برای مرور اتفاقات روزانه، انجام ورزش ها و کاهش وزن استفاده می کردم. هرگز اطلاع نداشتم که این گجت، امکان ارسال پیام هشدار در زمینه ضربان قلب را نیز داراست.

دکترها هنوز نمی دانند که دلیل ضربان قلب نامطلوب کوین چیست، اما روی این موضوع اتفاق نظر دارند که وی یک حمله قلبی را پشت سر گذاشته است.

ارسال نظر