اپل مک مخصوص گیمینگ در کنفرانس WWDC 2020 از راه می رسد

رسانه کلیک - شرکت کوپرتینویی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2020 از اپل مک مخصوص گیمینگ خود رونمایی می کند.

اپل مک مخصوص گیمینگ در کنفرانس WWDC 2020 از راه می رسد

ظاهرا اپل قصد دارد تا با ساخت مک مخصوص گیمینگ، به تجارت پرطرفدار بازی های رایانه ای Esport وارد شود. این کمپانی در مراسم WWDC خود در سال 2020 از این محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد.

طبق شایعات متعدد، اپل قرار است کامپیوترهای شخصی با مرکزیت بازی های Esport را در سال آینده و با قیمت 5 هزار دلار عرضه کند. مک مخصوص بازی به صورت یک مجموعه با نمایشگر بزرگ و یا به صورت یک لپ تاپ گیمینگ مجهز به نمایشگر بزرگ در دسترس هوادارن قرار خواهد گرفت.

کامپیوترهای مک برای کاربردهای حرفه ای طراحی شده اند. با اینکه برخی نسخه ها به سبب مشخصات سخت افزاری خود، قادر به اجرای بازی های میان رده هستند، اما مک ها هرگز به طور خاص برای گیمرها ساخته نشده اند. به همین خاطر اپل این بار تصمیم گرفته تا فعالیت خود در بازار گیمینگ را به صورت جدی ادامه دهد.

اپل مک مخصوص گیمینگ بلافاصله پس از مک پرو جدید 6000 دلاری عرضه می شود. این دستگاه امکان سفارشی سازی را برای کاربر فراهم می آورد. اپل مک جدید به لحاظ معماری شباهت زیادی با مک پرو داشته و کاربر می تواند با گذشت زمان آن را ارتقا بخشد.

البته با توجه به محدودیت بازی های قابل اجرا روی سیستم عامل macOS، باید دید که عملکرد مک گیمینگ در دنیای Esports چگونه خواهد بود. شرکت کوپرتینویی پس از عرضه سرویس اپل آرکید به سود قابل توجهی دست یافته است. همانطور که می دانید اپل آرکید به کاربر اجازه می دهد تا با پرداخت 5 دلار در ماه به بازی های متنوع این سرویس دسترسی پیدا کند. با این حال اکثر بازی های محبوب Esports برای کامپیوترهای مک بهینه سازی نشده اند.

هنوز چند ماه تا برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2020 باقی مانده است. بنابراین اگر شایعات حقیقت داشته باشند، مدتی طول خواهد کشید تا اپل اطلاعات مربوط به مک گیمینگ را تایید کند. علاقه مندان به بازی های Esports بی صبرانه در انتظار عرضه این محصول هستند.

ارسال نظر