با بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار آشنا شوید

رسانه کلیک - بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای تلویزیون از ویدئو پروژکتور استفاده کنند. در این مطلب به معرفی بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار می پردازیم.

با بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار آشنا شوید

در گذشته نه چندان دور کاربران برای تصاحب یک ویدئو پروژکتور با کیفیت بالا نیاز به پرداخت هزینه های گزافی داشتند که حتی این هزینه از قیمت تلویزیون های غول پیکر نیز بیشتر بود. با پیشرفت تکنولوژی قیمت ویدئو پروژکتور کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر کاربران می توانند با پرداخت مبلغی کمتر از 1500 دلار ، ویدئو پروژکتوری را خریداری کنند که تصاویر را با اندازه 88 اینچ در برابر چشمانشان قرار دهد.

برای خرید یک ویدئو پروژکتور مناسب فاکتورهای زیادی دخیل هستند. مهم ترین ویژگی یک ویدئو پروژکتور شدت روشنایی تولیدی توسط آن است که هرچه این رقم بالاتر باشد (برحسب لومن ) تصویر روشن تری در اختیار کاربر قرار می گیرد. یکی دیگر از فاکتورها برای خرید ویدئو پروژکتور، میزان مسافتی است که می تواند تصویر را منتقل کند.

اکثر ویدئو پروژکتورهای موجود در بازار به اسپیکر مجهز هستند با این وجود کیفیت صوتی بسیار پایینی دارند. در صورتی که قصد خرید ویدیو پروژکتور دارید، سعی کنید یک سیستم صوتی مناسب را نیز مورد خریداری قرار دهید.

در ادامه این مطلب برای آشنایی با بهترین ویدئو پروژکتورهای با رسانه کلیک همراه باشید.

ویدئو پروژکتور BenQ HT2550

اگر برای خرید یک ویدیو پروژکتور به بازار مراجعه می کنید، BenQ HT2550 را در لیست خرید خود قرار دهید. این محصول قادر به پخش تصاویر با رزولوشن 4K بوده و روشنایی آن به 2200 لومن می رسد. یکی دیگر از ویژگی های مناسب این دستگاه، امکان پخش تصاویر HDR است.

این مدل کیفیت بی نظیری را در اختیار خریدار قرار می دهد. در حالی که BenQ HT2550 به صورت قابل حمل ساخته نشده است، وزن تقریبا سبکی دارد و می توان آن را به راحتی در خانه حمل کرد. ریموت کنترل این محصول دارای نور پس زمینه بوده که به وسیله این ویژگی می توان به راحتی با آن در محیط های تاریک کار کرد.

عمر لامپ مورد استفاده در BenQ HT2550 نزدیک به 10 هزار ساعت اعلام شده که نشان از عمر بالای این ویدئو پروژکتور دارد. این محصول با قیمتی نزدیک به 1500 دلار به فروش می رسد.

ویدئو پروژکتور Optoma HD142X

اگر خواهان پرداخت هزینه زیادی نباشید می توانید این مدل را مورد خریداری قرار دهید. این محصول در کنار قیمت اقتصادی خود، امکانات بسیار مناسبی دارد. توسط این ویدیو پروژکتور می توان تصاویر را با رزولوشن 1080p مشاهده کرد. روشنایی این مدل به 3000 لومن می رسد و عمر لامپ آن برابر با 8000 ساعت است.

وزن این ویدئو پروژکتور به گونه ای بوده که می توان به راحتی آن را حمل کرد و در محل مورد نظر برای استفاده قرار داد. رنگ های این محصول به خصوص در «حالت سینما» شفاف هستند. در این حالت نور Optoma HD142X برای نمایش بهتر جزئیات سایه ها در اتاق های تاریک، به نصف کاهش می یابد.

اگر خواهان مشاهده فیلم های مورد علاقه خود و همچنین انجام بازی در ابعاد بزرگی هستید، می توانید با پرداخت 550 دلار این مدل را خریداری کنید.

ویدئو پروژکتور سونی VW285ES

برای دستگاه بعدی به سراغ محصولی از شرکت سونی می رویم که قیمت بالایی دارد. قیمت این مدل در محدوده 4700 تا 5000 دلار قرار دارد و می تواند تصاویر 4K HDR را به صورت استاندارد نمایش دهد. این ویدیو پروژکتور برای افراد علاقه مند به دنیای سینما طراحی شده است.

در حالی که اکثر ویدیو پروژکتورها برای نمایش تصاویر و ویدیوهای 4K از تکنیک های دیجیتالی استفاده می کنند، ویدئو پروژکتور سونی VW285ES هر یک از پیکسل ها را به صورت جداگانه بازتولید می کند. حداکثر روشنایی این محصول به 1500 لومن می رسد که مقداری کم است.

سونی در بازار پروژکتورهای باکیفیت زیادی دارد که برای مثال می توان به VPL-VW885ES اشاره کرد که با قیمت 25 هزار دلار به فروش می رسد. مسلما بسیاری از کاربران قادر به خرید این محصول نخواهند بود به همین دلیل ما به شما VW285ES را پیشنهاد می دهیم که در کنار قیمت مناسب تر، کیفیت بالایی را ارائه می کند.

ویدئو پروژکتور Epson 1450 HC

برای بهترین عملکرد ویدیو پروژکتورها باید از آن ها در محیط های تاریک استفاده کرد با این حال در تمامی مواقع نمی توان به چنین محیطی دسترسی داشت. در محیط های روشن باید از ویدیو پروژکتورهایی استفاده کرد که شدت روشنایی بالایی داشته باشند.

برای دستیابی به این هدف می توانید ویدئو پروکتور Epson 1450 HC را خریداری کنید. شدت روشنایی این محصول به 4200 لومن می رسد. از این مدل می توان در تمامی شرایط نوری استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی های این ویدیو پروژکتور، اسپیکر در نظر گرفته شده برای آن است که 16 وات قدرت دارد.

این محصول قادر به نمایش ویدیوها با رزولوشن 1080p بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. برای خرید این ویدئو پروژکتور شرکت اپسون باید مبلغی نزدیک به 1500 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

ویدئو پروژکتور ال جی PF1000UW

نصب ویدیو پروژکتور یکی از مشکل ترین کارها برای صاحبان این دستگاه ها محسوب می شود چرا که علاوه بر انتخاب بهترین مکان برای آن، باید از چندین سیم نیز استفاده کرد. در این میان ویدئو پروژکتور ال جی PF1000UW چنین مشکلاتی را ندارد.

این محصول ال جی قادر به پخش تصاویر در فاصله های کوتاه است بنابراین کاربر باید آن را در نزدیکی دیوار قرار دهد. این دستگاه از قابلیت های هوشمندی که ال جی در تلویزیون های خود استفاده می کند بهره می برد.

از مشخصات این مدل می توان به پخش ویدیو با رزولوشن 1080p و ابعاد 60 تا 100 اینچ، شدت روشنایی 1000 لومن و عمر 30 هزار ساعته لامپ مورد استفاده در آن اشاره کرد. ویدئو پروژکتور ال جی PF1000UW قیمتی در محدوده 1060 تا 1200 دلار دارد.

ویدئو پروژکتور AAXA P300

اگر می خواهید ویدیو پروکتور را در همه جا با خود به همراه داشته باشید، AAXA P300 را خریداری کنید. این محصول کوچک قادر به پخش محتوا با رزولوشن 720p است و شدت روشنایی آن به 300 لومن می رسد. این محصول می تواند تصاویر و ویدیوها را تا سایز 120 اینچ نمایش دهد ولی در ابعاد 36 اینچ بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد. عمر لامپ مورد استفاده در AAXA P300 به 30 هزار ساعت می رسد.

نظر شما در رابطه با ویدئو پروژکتور چیست؟ آیا این دستگاه ها کیفیت بهتری در مقایسه با تلویزیون ها دارند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر