عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره ابزار جدید سازمان های اجرایی کشور چین

رسانه کلیک - پلیس کشور چین به تازگی استفاده از عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره برای شناسایی مسافران و پلاک های ماشین ها را در دستور کار خود قرار داده است.

عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره ابزار جدید سازمان های اجرایی کشور چین

ماه گذشته سازمان های حقوقی کشور چین با استفاده از تکنولوژی LLVision و عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره، افراد خلافکار یا مسافران قطار و هواپیما که با نام جعلی قصد مسافرت داشتند را شناسایی می کرد ( پلیس های چینی از عینک آفتابی برای تشخیص چهره مجرمان استفاده می‌کنند ). به تازگی و به گزارش رویترز، پلیس کشور چین نیز استفاده از این عینک ها را برای شناسایی رانندگان و پلاک ماشین ها آغاز کرده است.

پلیس از عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره به منظور چک کردن افراد و پلاک ماشین هایی که در لیست سیاه دولت قرار گرفته اند، استفاده می کند. در کنار عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره، مأموران دولتی از اسکنرهای صورت برای کنترل افرادی که وارد محل تجمع می شوند، بهره می برند.

بسیاری از افراد نسبت به گسترش استفاده از این گجت ها ابراز نگرانی کرده اند و همچنین برخی دیگر بر این باورند که لیست سیاه دولت، فقط شامل تبهکاران نمی شود و اشخاص مخالف دولت، روزنامه نگارها و مردمی که فعالیت سیاسی دارند نیز نامشان در بین خلافکاران دیده می شود.

آقای دیوید باندورسکی کارشناس دانشگاه هنگ کنگ که روی مسائل کشور چین نظارت دارد در این باره به رویترز گفت:

رهبران چین ابتدا مخالف پیشرفت اینترنت و تکنولوژی ارتباطات بودند. اما به تازگی آن را امری ضروری جهت کنترل فضای مجازی و سیاسی می دانند.

ارسال نظر