تماشا کنید: ژاکت واقعیت مجازی دیزنی ضربات و فشار وارد به بدن را شبیه سازی می کند

رسانه کلیک - ژاکت واقعیت مجازی دیزنی قادر خواهد بود تا ضربات و فشار وارد بر بدن را شبیه سازی کرده و به این ترتیب، لذت استفاده از این تکنولوژی را دو چندان کند.

تماشا کنید: ژاکت واقعیت مجازی دیزنی ضربات و فشار وارد به بدن را شبیه سازی می کند

فناوری واقعیت مجازی را می توان یکی از مباحث داغ دنیای تکنولوژی به حساب آورد. هدست واقعیت مجازی را روی صورت قرار داده، به محیط اطراف نگاه می کنید و با دنیایی جدید روبرو می شوید. اما این دنیای جدید کاملا مجازی است و به هیچ عنوان واقعیت ندارد. دنیای واقعیت مجازی قابل لمس نیست، اگرچه ابزار مختلفی برای کنترل اشیاء داخل آن ساخته شده که به عنوان مثال می توانید به وسیله یک اسلحه به مواردی که داخل این دنیای مجازی قرار گرفته اند، شلیک کنید. در حالی که تکنولوژی واقعیت مجازی قادر به شبیه سازی دنیایی جدید است، اما زمانی که از آن استفاده می کنید، نمی توانید اثر ضربات یا فشاری که به بدن کاراکتر درون بازی وارد می شود را در بدن خود حس کنید.

ژاکت واقعیت مجازی دیزنی با هدف پر کردن این خلاء تولید شده است. ایربگ های تعبیه شده داخل این ژاکت از طریق باد شدن، خالی شدن یا ایجاد ویبره، حس و حال ضربات و فشار وارد بر بدن را به طرز شگفت انگیزی شبیه سازی می کند. به این ترتیب زمانی که ژاکت واقعیت مجازی Disney با نرم افزارهای مربوطه سینک می شود، حس بازی های مختلف مانند خزیدن مار روی پوست یا اثر برخورد گلوله برف به بدن را به شخص القاء می کند. به این ترتیب شدت ضربات و فشارها در بازی به صورت کامل به بدن فرد منتقل می شود.

بد نیست بدانید که ژاکت واقعیت مجازی دیزنی در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه به سر می برد و به نظر نمی رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه آن به بازار باشیم. همچنین این پروژه، اولین تلاش محققان برای القای حس و حال واقعیت مجازی به شخص استفاده کننده نیست.

ارسال نظر