عینک واقعیت افزوده فیس بوک نقشه جهان را به تصویر می کشد

رسانه کلیک – مقامات فیس بوک به تازگی اعلام کرده اند که در حال ساخت یک عینک واقعیت افزوده جدید هستند. این عینک نقشه های جهان را به صورت سه بعدی نشان می دهد.

عینک واقعیت افزوده فیس بوک نقشه جهان را به تصویر می کشد

به نظر می رسد که شرکت فیس بوک در حال ساخت عینک واقعیت افزوده است. این کمپانی آمریکایی، پروژه ای به نام Live Maps را آغاز کرده که امکان ساخت نقشه های سه بعدی از جهان را فراهم می آورد. اندرو باسورث، رییس واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فیس بوک در کنفرانس توسعه دهندگان اکولوس کانکت امروز گفته که این شرکت دارای چند نمونه آزمایشی از عینک های واقعیت افزوده است. با این وجود باسورث به جزییات دقیقی درباره آن ها اشاره نکرد.

فیس بوک پروژه Live Maps را بسیار آرمانی توصیف کرده است. با توجه به ویدیوی پخش شده در این باره، می توان گفت که Maps Live در واقع نمایش چند لایه ای از جهان را با استفاده از داده های انبوه، نقشه های معمولی و فیلم های گرفته شده از طریق گوشی ها و عینک های واقعیت افزوده، به وجود می آورد. به علاوه در این ویدیو، قابلیت هایی نظیر دریافت اطلاع رسانی ها در هوا، تشخیص اشیا با برچسب آن ها، یا حتی نمایش یک آواتار هولوگرافیک در کنار افراد واقعی، به چشم می خورد.

هنوز به طور واضح مشخص نشده که فیس بوک چگونه قرار است در حین جمع آوری داده ها، از حریم شخصی افراد محافظت کند. هرچند که فیس بوک در این زمینه تبحر چندانی ندارد. همانطور که می دانید، سیستم Street View گوگل که داده های مربوط به دنیای فیزیکی را جمع آوری می کند نیز بارها به واسطه شکایات متعدد درباره نقض حریم شخصی با مسائل قانونی مواجه شده است.

با اینکه کمپانی های دیگری مانند مایکروسافت (Magic Leap) و گوگل، ایده های مشابهی را ارائه داده اند، اما فیس بوک توانسته با کمک سیستم AR Spark خود، موجب بهبود و پیشرفت چشمگیر واقعیت افزوده مبتنی بر گوشی همراه شود. این کمپانی به دفعات به ساخت عینک واقعیت افزوده اشاره کرده است. ناگفته نماند که از هفته پیش شایعاتی نیز مبنی بر همکاری این شرکت با گروه عینک سازی ری-بن شنیده می شود.

ارسال نظر