گلکسی نوت 10 با هدست واقعیت مجازی Gear VR سازگار نیست

رسانه کلیک - در مراسم رونمایی از گوشی های سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مشخص شد که این گوشی ها با هدست واقعیت مجازی Gear VR سازگار نیستند.

گلکسی نوت 10 با هدست واقعیت مجازی Gear VR سازگار نیست

واقعیت افروده (AR) بخش مهمی در رونمایی دیروز سامسونگ از گوشی های سامسونگ گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس را به خود اختصاص داده بود. با این حال به نظر می رسد پایان راه واقعیت مجازی سر رسیده باشد؛ پرچمداران جدید سامسونگ با هدست واقعیت مجازی Gear VR سازگار نیستند!

نسخه اصلی Gear VR در سال 2015 به بازار عرضه شد و با گوشی هایی همچون گلکسی S6 و نوت 5 سازگار بود. از آن زمان اصلاحاتی روی این هدست انجام گرفت تا بتواند با گوشی های سامسونگ که ابعاد آن ها در حال بزرگ تر شدن بود، سازگار باشد. با این حال، آخرین مدل هدست واقعیت مجازی Gear VR متعلق به سال 2017 است که در کنار سامسونگ گلکسی S8 رونمایی شده است.

نکته جالب آن است که آخرین نسخه Gear VR حتی با گوشی گلکسی S10 5G نیز که تقریبا هم اندازه گلکسی نوت 10 پلاس است، سازگار بود. گوشی های S10 برای سازگاری با این هدست نیاز به نوعی آداپتور داشتند.

بنابراین، اگر سامسونگ از نوعی آداپتور رونمایی کند، گوشی نوت 10 نیز می تواند با Gear VR سازگار باشد، اما این شرکت در مراسم رونمایی از این گوشی ها حتی حرفی از واقعیت مجازی به میان نیاورد. اگر سامسونگ از تصمیم خود بازگردد و نوعی آداپتور برای این گوشی تولید کند، کارهای جالب بسیاری را می توان با استفاده از این گوشی ها و هدست واقعیت مجازی انجام داد.

ارسال نظر