احتمال رونمایی از کروم بوک گوگل با نمایشگر 4K در ماه آینده

رسانه کلیک - گوگل برای رقابت در بازار لپ تاپ ها از کروم بوک ها رونمایی کرد که بیشتر در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. به تازگی گزارش هایی مبنی بر توسعه کروم بوک گوگل با نمایشگر 4K منتشر شده است.

احتمال رونمایی از کروم بوک گوگل با نمایشگر 4K در ماه آینده

یکی از بهترین ویژگی های پیکسل بوک گوگل را باید مربوط به نمایشگر آن دانست. صفحه نمایش مورد استفاده در این محصول از رزولوشن 1600 × 2400 و نسبت تصویر 3:2 بهره می برد که اگرچه کیفیت بسیار بالایی دارد ولی در هنگام مشاهده محتوای تصویری در بالا و پایین آن یک نوار سیاه رنگ قرار می گیرد.

این احتمال وجود دارد که گوگل برای رفع این مشکل در حال توسعه یک کروم بوک جدید باشد. بر اساس اطلاعاتی که توسط سورس کد کرومیوم منتشر شده است، کروم بوک گوگل با نمایشگر 4K در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

در حالت کلی کروم بوک ها محصولات ارزان قیمتی هستند که برای کارهای سبک مبتنی بر مرورگر وب توسعه یافته اند. اگر کاربر نیاز به دستگاهی داشته باشد که توسط آن ایمیل ها خود را بررسی کند و یا به تماشای سریال در نتفلیکس مشغول شود، کروم بوک ها می توانند با هزینه ای کم کارایی بسیار مناسبی از خود نشان دهند.

در این میان گوگل با معرفی پیکسل بوک نشان داد که می توان این دستگاه ها را به مشخصات فنی قدرتمند نیز مجهز کرد. در حال حاضر اطلاعات فنی کروم بوک گوگل با نمایشگر 4K منتشر نشده است. بر اساس سورس کد کرومیوم ، این سیستم عامل از پیکسل بوک با کدنام «eve» پشتیبانی می کرد و حال یک دستگاه دیگر با نمایشگر 4K و کدنام «atlas» توسط آن پشتیبانی می شود.

از آن جایی که دستگاه موجود در این سورس کد از درگاه کارت حافظه SD پشتیبانی نمی کند، این احتمال وجود دارد که با نسخه 4K‌ پیکسل بوک روبه‌رو باشیم. با توجه به عملکرد کروم بوک ها نمی توان وجود رزولوشن 4K را برای آن ها ضروری دانست.

برای آشنایی بیشتر با کروم بوک گوگل باید تا زمان برگزاری کنفرانس I/O این کمپانی در ماه آینده صبر کنیم، البته اگر این کمپانی از دستگاهی با کدنام «atlas» رونمایی کند.

ارسال نظر