هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل در حال توسعه است

رسانه کلیک - بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده، هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل مراحل توسعه خود را طی می کند.

هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل در حال توسعه است

مایکروسافت هولولنز یک هدست واقعیت افزوده بوده که مایکروسافت از آن به عنوان یک هدست واقعیت ترکیبی یاد می کند ( HoloTouch از مایکروسافت به علت نقض پتنت هدست‌های «هولولنز» شکایت کرد ). هدست هولولنز دو سال پیش عرضه شد. این محصول در بازار رقیب جدی ندارد، ولی با توجه به گزارش های اخیر به نظر می رسد این موضوع در آینده تغییر کند.

کاربران با استفاده از هدست هولولنز می توانند دنیای واقعی و مجازی را به صورت همزمان مشاهده کنند ( هولولنز مایکروسافت آینده را متحول می کند ). بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده اند، هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل مراحل توسعه خود را طی می کند. گفته می شود این هدست تفاوت چندانی با محصول 5000 دلاری مایکروسافت ندارد.

این هدست با نام A65 در دست توسعه است و به احتمال زیاد از پردازنده اسنپدراگون استفاده خواهد کرد. این امکان وجود دارد که پردازنده مورد استفاده در هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل از میان تراشه های QSC کوالکام که برای دستگاه های اینترنت اشیا توسعه یافته اند، انتخاب شود.

در توسعه هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل کمپانی تایوانی Quanta نیز مشارکت دارد. در حال حاضر دو کمپانی Quanta و Meta (یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه واقعیت افزوده) دستگاهی با نام A66 را توسعه می دهند. در رابطه با شباهت این محصول با هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل با کد A65 نمی توان اظهار نظر دقیقی کرد.

با توجه به این موضوع که هدست واقعیت افزوده مستقل گوگل مراحل اولیه توسعه خود را طی می کند، اطلاعات زیادی در رابطه با آن منتشر نشده است. انتظار می رود در آینده اطلاعات دقیق تری از رقیب مایکروسافت هولولنز منتشر شود ( نگاهی به معماری هدست واقعیت افزوده لیپ موشن با امکان ردیابی دست ).

ارسال نظر