نحوه انتخاب و آزمایش بهترین شارژرهای USB-C در 2020

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب و آزمایش بهترین شارژرهای USB-C در سال 2020 آشنا کرده و به بیان برخی از نکات کاربردی بپردازیم.

نحوه انتخاب و آزمایش بهترین شارژرهای USB-C در 2020

چندی پیش مطلبی را درباره بهترین شارژرهای USB-C در 2020 منتشر کرده و به معرفی چهار مورد از کارآمدترین آن ها پرداختیم. حال قصد داریم تا نحوه انتخاب و آزمایش های صورت گرفته روی این شارژرها را نیز شرح داده و برخی از نکات کاربردی را به شما گوشزد کنیم.

در راستای مطلب قبلی می توان گفت که شارژرهای منتخب تنها به دو برند تعلق دارند: انکر و RAVPower. دلیل تمرکز روی این شارژرها، عملکرد بهتر آن ها در هنگام آزمایشات نسبت به برندهای دیگر بوده است. به علاوه بعضی از این محصولات شارژ کننده سریع، در وب سایت هایی نظیر The Inventory و Amazon مورد تمجید کاربران قرار گرفته اند.

در آزمون انتخاب شارژر، مدل های انکر و RAVPower عملکرد بسیار مشابهی نسبت به هم داشته اند. اما کمپانی RAVPower حرف اول را در میدان رقابت می زند و تقریبا از همه لحاظ، مقرون به صرفه تر از مدل های انکر است. با این حال با توجه به فروش بالای مدل پاورپورت، در نظر گرفتن این محصول جزو شارژرهای برتر خالی از لطف نیست.

علاوه بر چهار شارژر منتخب ( RAVPower61 واتی، سومین نسخه RAVPower 61 واتی، Atom PD2 60 واتی انکر، RAVPower 45 واتی)، شارژرهای دیگری با برندهای متفاوت در سطح بازار توزیع شده اند که عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند، هر چند که هیچ کدام از لحاظ هزینه و کارایی به پای محصولات مذکور نمی رسند.

بهترین شارژرهای USB-C چگونه آزمایش شده اند؟

هر یک از مدل های منتخب به طور جداگانه روی سه دستگاه جدید آزمایش شده اند، که عبارتند از مک بوک ایر، لپ تاپ قابل تبدیل جدید Spectre x360 و آیفون X. ظرفیت باتری این سه دستگاه قبلا به صفر رسیده است. پس از اتصال به شارژر، میزان باتری آن ها در بازه های 30، 60 و 90 دقیقه مورد بررسی قرار می گیرد.

تقریبا برای هر شارژر، حداقل دو بار آزمایش در ازای هر محصول تکرار شده و پس از محاسبه میانگین، درصد معقولانه ای برای هر یک به دست آید. علامت ستاره در جدول زیر نشان دهنده شارژرهای مجهز به دو پورت است که به وسیله یک کابل برای لپ تاپ و یک کابل برای آیفون به طور همزمان به کار رفته اند.

نکات کاربردی برای استفاده از شارژرهای تحویل توان USB-C

1- از سازگاری با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. چهار شارژر منتخب تقریبا با تمام دستگاه های کوچک مثل گوشی هوشمند، آیپد، هدفون های بی سیم، سوییچ نینتندو و غیره سازگاری داشته و اغلب با بیشترین سرعت ممکن آن ها را شارژ می کنند. لپ تاپ ها نیز در صورت برخورداری از پورت USB-C می توانند از شارژرهای تحویل توان استفاده کنند. اما برای دستگاه های بزرگ تری مثل کامپیوترهای شخصی یا کروم بوک، قضیه کمی پیچیده می شود. اکثر (و نه همه) لپ تاپ های جدید که به پورت های USB-C مجهز هستند، از شارژینگ تحویل توان پشتیبانی می کنند (حتی اگر دارای پورت شارژ کننده اختصاصی قدیمی باشند).

2- کابل شارژ مناسب را انتخاب کنید. می توان گفت که شارژر RAVPower با پورت دوگانه حقیقتا یک دستگاه عمومی است و به همین دلیل بهترین انتخاب به شمار می آید. این شارژرکوچک قادر است هر دستگاه مجهز به به پورت USB-C یا USB استاندارد را به وسیله اتصال دهنده USB-A قدیمی یا کابل های مخصوص USB-C جدیدتر، شارژ کند. با این حال اگر شارژر دیگری با تنها یک خروجی USB-C را انتخاب می کنید، باید از سازگاری کابل آن مطمئن شوید.کابل های سازگار با این نوع شارژرها عبارتند از:

  • کابل USB-C به USB-C (برای مک بوک، آیپد پرو جدید، کامپیوترهای شخصی و کروم بوک ها، و همینطور برخی لوازم جانبی جدید مثل اسپیکر و هدفون)
  • کابل USB-C به Micro-USB (برای بسیاری از وسایل جانبی فعلی و قدیمی مثل اکثر دستگاه ها هدفون های بی سیم با برندهای غیر از اپل).
  • کابل USB-C به لایتنینگ (برای تمام آیفون ها، اکثر آیپدها، ایرپادها و سایر لوازم جانبی اپل).

3- از امن بودن اتصالات مطمئن شوید. به منظور برقراری کامل اتصال دستگاه با شارژر، اتصال دو سر کابل مورد نظر را به خوبی بررسی کنید.

4- دستگاه سازگار با فناوری USB-C خریداری کنید. دیر یا زود صنعت الکترونیک به طور کلی به سوی فناوری USB-C به عنوان یک استاندارد برای داده ها و توان سوق پیدا می کند. با اینکه پورت لایتنینگ اپل یک استثنای بزرگ برای این قانون به شمار می آید، اما کابل های ارزان قیمت لایتنینگ به USB-C خلاء شارژ وسایل مختلف را پر کرده است. در همین حین انتظار می رود که در چند سال آینده کابل های Micro USB به طور کلی کنار گذاشته شوند. بنابراین سعی کنید تا در هنگام خرید وسایلی نظیر هدفون بی سیم، تبلت و سایر لوازم جانبی، از پشتیبانی فناوری USB-C توسط آن ها مطمئن شوید تا در آینده به مشکل برنخورید.

5- همیشه یک تبدیلگر USB-C به USB-A همراه خود داشته باشید. تقریبا تمام صندلی های هواپیما، کافی شاپ ها و اتاق های هتل هنوز به پورت های شارژ USB-A مجهز هستند. بنابراین بهتر است همیشه یک آداپتور برای دستگاه خود در دست داشته باشید.

ارسال نظر