اچ پی از اولین کروم بوک جهان مجهز به پردازنده AMD رونمایی کرد

رسانه کلیک - شرکت اچ پی اولین کروم بوک جهان مجهز پردازنده AMD را معرفی کرد. این محصول از پردازنده 2 هسته ای AMD A4 بهره می برد.

اچ پی از اولین کروم بوک جهان مجهز به پردازنده AMD رونمایی کرد

شرکت های اچ پی و ایسر از کروم بوک های جدید خود رونمایی کردند که این محصولات برای تامین قدرت خود از پردازنده های AMD بهره می برند.

به تازگی اچ پی از کروم بوک 14 و ایسر نیز از کروم بوک 315 با نمایشگر 15.6 اینچی رونمایی کرده است. در حالی که اینتل در این بخش از بازار حکمرانی می کند، این دو شرکت تصمیم به استفاده از پردازنده های AMD در محصولات خود گرفته اند.

این دو دستگاه در اوایل سال جاری میلادی روانه بازار می شوند. قدرت هر دو محصول را پردازنده جدید دو هسته ای AMD A4 تامین می کند که البته در برخی بازارها می توان آن ها را مجهز به پردازنده AMD A6 نیز سفارش داد.

پردازنده های AMD A4 و A6 قدرت تقریبا یکسانی با پردازنده های اینتل پنتیوم و سلرون در اختیار کاربران قرار می دهند. در همین راستا این دو محصول جدید برای کارهای سبک طراحی شده اند.

کروم بوک جدید اچ پی شارژدهی نزدیک به 9 ساعت و محصول ایسر شارژدهی نزدیک به 10 ساعت دارد. نسل هفتم پردازنده AMD A6-9220C در مقایسه با اینتل سلرون N3350 عملکرد بهتری دارد.

لپ تاپ اچ پی با قیمت پایه 269 دلار در اختیار خریداران قرار می گیرد. این نمونه به 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. لپ تاپ شرکت ایسر دارای قیمت 279 دلار بوده و از صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره می برد.

استفاده از پردازنده های AMD در کروم بوک ها به نفع کاربران است. اینتل برای رقابت با شرکت AMD باید علاوه بر کاهش قیمت پردازنده های خود، قدرت آن ها را نیز افزایش دهد.

ارسال نظر