کروم بوک X2 اولین لپ تاپ اچ پی مجهز به سیستم عامل Chrome OS

رسانه کلیک - لپ تاپ 12.3 اینچی کروم بوک X2 اچ پی به تازگی معرفی شده است. از ویژگی های جذاب این دستگاه می توان به امکان جدا شدن نمایشگر از کیبورد و سیستم عامل Chrome OS اشاره کرد.

کروم بوک X2 اولین لپ تاپ اچ پی مجهز به سیستم عامل Chrome OS

شرکت HP به تازگی برای اولین بار در کنار Acer به تولید دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل کروم (Chrome OS) پرداخته است. این برند آمریکایی اخیرا دست به معرفی لپ تاپ کروم بوک X2 زده و بر خلاف Chromebook X360 که برای استفاده از نمایشگر به صورت مستقل باید کیبورد را پشت آن جاسازی می کردیم، امکان جدا شدن نمایشگر از کیبورد و استفاده به صورت تبلت را داراست.

در این محصول به صورت پیش فرض برای طراحی یا نوت برداری، یک قلم در نظر گرفته شده و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه نیز به چشم می خورد. برای علاقمندان سلفی، شرکت اچ پی یک دوربین 5 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است.

از جمله مشخصات سخت افزاری کروم بوک X2 اچ پی می توان به پردازنده 1 گیگاهرتزی Core m3، نمایشگر با رزولوشن 1600 × 2400، چهار گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و حدودا 11 ساعت عمر مفید باتری اشاره کرد. البته وزن 1.5 کیلوگرمی کروم بوک X2 اچ پی حمل و نقل آن را کمی دشوار می کند و اگر قصد تماشای ویدئو یا ارائه کنفرانس دارید، پیشنهاد می کنیم که کیبورد آن را جدا کرده و از این دستگاه به عنوان تبلت استفاده کنید. به این ترتیب وزن 1.5 کیلوگرمی دستگاه به 700 گرم کاهش پیدا می کند که رقم فوق العاده چشمگیری به نظر می رسد.

از لحاظ قیمت، شرکت آمریکایی اچ پی مطمئنا موارد زیادی را در نظر گرفته و روی فروش بالای Chromebook X2 حساب ویژه ای باز کرده است. چرا که این دستگاه تنها 599 دلار قیمت دارد و این در حالی است که کیبورد و قلم نیز درون جعبه برای کاربران تعبیه شده است. البته در مقایسه با کروم بوک ها شاید قیمت آن کمی زیاد به نظر برسد، اما زمانی که به قابلیت جدا شدن نمایشگر از کیبورد و استفاده مستقل از دستگاه به عنوان تبلت فکر کنید، متوجه خواهید شد که قیمت آن کاملا معقول و مناسب است. البته اچ پی ظاهرا این محصول را برای رقابت با آیپد پرو 649 دلاری عرضه کرده است و بد نیست بدانید که تبلت اپل، فاقد قلم و کیبورد است و برای خرید آنها، باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. البته مقایسه این دو دستگاه تا حدودی اشتباه است، چرا که آیپد را می توان تبلتی دانست که دارای قابلیت پشتیبانی از کیبورد است اما کروم بوک X2 اچ پی یک لپ تاپ واقعی است که برخی قابلیت های تبلت را با خود به همراه دارد.

گالری تصاویر این لپ تاپ آمریکایی را در زیر مشاهده کنید:


  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

  • کروم بوک X2 اچ پی

با توجه به مشخصات ذکر شده، نظرتان در مورد این محصول چیست؟ آیا مایل به خرید آن هستید؟

ارسال نظر