اچ پی Elite DragonFly G2 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی شد

رسانه کلیک - تنها پس از گذشت چهار ماه از عرضه لپ تاپ دراگون فلای الیت، نسخه بروز شده آن در CES 2020 معرفی شد. اچ پی Elite DragonFly G2 از ردیاب و قابلیت اتصال 5G برخوردار است.

اچ پی Elite DragonFly G2 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G معرفی شد

کمپانی HP سال گذشته از لپ تاپ Dragonfly Elite با شعار سبک تر از هوا رونمایی کرد. این لپ تاپ نخستین دستگاه تبدیل پذیر تجاری، با نصب پیشفرض نرم افزار سلامتی شخصی است. این شرکت آمریکایی در نمایشگاه CES 2020 نیز حضور پیدا کرد و نسخه جدیدی از لپ تاپ های خود را با مشخصات منحصر به فرد در معرض نمایش گذاشت.

محصول جدید اچ پی نخستین لپ تاپ دنیا با Tile داخلی محسوب می شود. بنابراین کاربر می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن خاص، دستگاه خود را در هر کجا پیدا کند. محصول جدید HP به فناوری 5G نیز مجهز بوده و از سرویس Sprint و اپراتورهای دیگر در آینده پشتیبانی می کند. دراگون فلای الیت بروزرسانی شده به طور چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود، که تنها چهار ماه از عرضه آن می گذرد، بهبود پیدا کرده است.

الیت اصلی از وزن بسیار سبک، حدود 0.99 کیلوگرم و رنگ آبی زیبایی برخوردار بوده، اما قابلیت های بسیاری را در خود گنجانده است. این لپ تاپ از نسل هشتم تراشه های Core vPro اینتل و حداقل رم 16 گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 2 ترابایتی بهره می برد. با این حال نسخه جدید از تراشه های نسل دهم اینتل شامل i5 ،i3 و i7 استفاده می کند؛ با این حال میزان رم و فضای ذخیره سازی آن تغییری نداشته است. انتظار می رود که نسل دهم مدل Core vPro در تابستان سال جاری آماده شود.

همانند نسخه اصلی، پنل اچ پی Elite DragonFly G2 جهت ارایه رنگ های واضح تر و پویاتر، از UHD HDR 400 پشتیبانی می کند. هر دو نسل دارای شاتر وب کم داخلی هستند که HP به آن ها Privacy Camera می گوید. بسته به مدل انتخابی، میزان شارژدهی باتری به 16.5 یا 24 ساعت می رسد. بنابراین می توان حدس زد که لپ تاپ با ماندگاری باتری بیشتر، دارای وزن بیشتری است. البته طول عمر باتری نیز بسته به کاربرد اتصالات 5G یا LTE تغییر پیدا می کند. لپ تاپ Dragonfly G2 به مودم XMM 7360 Cat 9 LTE اینتل و در یک نسخه دیگر به مودم X55 5G اسنپدراگون کوالکام مجهز خواهد بود.

اچ پی Elite DragonFly G2

HP همچنین نمایشگر امنیت داخلی Sure View را جهت جلوگیری از سرک کشیدن اطرافیان به صفحه نمایش، ارتقا بخشیده است. نسخه های قبلی این فناوری، به کاربر اجازه می داد تا با استفاده از یک دکمه، نمایشگر را به طور سریع خاموش و سپس روشن کند. در لپ تاپ جدید، نمایشگر Sure View در هنگام مشاهده از زوایای دیگر، حالت بازتابی داشته و به رنگ مس در می آید.

محتوای صفحه تنها در صورتی دیده می شود که کاربر به طور مستقیم در جلو و مرکز لپ تاپ قرار گرفته باشد. این فناوری عملکرد خوبی هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک دارد. بنابراین کاربر می تواند در محیط تاریکی مثل هواپیما یا وضعیت روشنی مثل نشستن در جلوی پنجره کابین قطار، به خوبی با لپ تاپ کار کند.

یکی از موارد مهم در رابطه Dragonfly Elite قبلی، مواد بازیافتی به کار رفته در آن بود. نسخه جدید نیز تا حد زیادی شامل مواد تجدیدپذیر می شود. طبق ادعای HP، بیش از 82 درصد از بخش های مکانیکی این لپ تاپ از مواد بازیافتی تشکیل شده است. جالب اینکه این کمپانی آمریکایی علاوه بر کاربرد مواد تجدیدپذیر در محصولات خود، مجموعه جدیدی از کیسه ها و لوازم جانبی متعدد را با نام Renew Series معرفی کرده که 100 درصد از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند.

اچ پی Elite DragonFly G2 در ماه فوریه در وب سایت رسمی HP قابل دسترس خواهد بود. هرچند که تاکنون قیمت خاصی برای این محصول اعلام نشده است. نسخه اصلی این لپ تاپ با قیمت 1549 دلار به فروش رسیده، بنابراین می توان حدس زد که دستگاه جدید با توجه به قابلیت های بهبودیافته و فناوری داخلی ردیاب Tile، با قیمت بالاتری به خریدار عرضه شود.

ارسال نظر