اچ تی سی مشغول ساخت عینک واقعیت ترکیبی با کدنام پروژه پروتون است

رسانه کلیک - کمپانی HTC در حال کار روی پروژه جدیدی به نام پروتون بوده که هدف آن، ساخت هدست های واقعیت ترکیبی در سبکی شبیه به عینک های معمولی است.

اچ تی سی مشغول ساخت عینک واقعیت ترکیبی با کدنام پروژه پروتون است

کمپانی HTC در کنار نمایش هدست های واقعیت مجازی Vive Cosmo، از دو طراحی جالب و جدید رونمایی کرد. پروژه پروتون، برنامه جدیدی کمپانی HTC به شمار می آید که هدف آن، ساخت هدست های واقعیت ترکیبی با طراحی شبیه به عینک های معمولی است. این پروژه با بهره گیری از ویدیوی pass-through از دوربین های ویدیویی جلوی چشم، دیگر از اپتیک های AR پیچیده استفاده نمی کند.

کاربرد این نوع فناوری pass-through می تواند به طور تئوری به این حقیقت اشاره داشته باشد که اشیای مجازی از طریق دوربین های باکیفیت، در محیط واقعی شبیه سازی و پیاده سازی شده و به نمایش گذاشته می شوند. شرکت HTC معتقد است که هدست های طراحی شده در پروژه پروتون می توانند کاربردهای جالبی در منزل و محل کار داشته باشند، مثل ملاقات با همکار در واقعیت مجازی به جای حضور فیزیکی در دفتر.

باید گفت که ویدیوی pass-through یک فناوری ارزان قیمت و قابل دسترس به شمار می آید که علاوه بر میدان دید وسیع تر، غوطه وری بیشتری دارد. با این حال از معایبی نظیر تاخیر و ایجاد حالت تهوع نسبت به میدان AR برخوردار است.

هدست واقعیت ترکیبی آینده HTC در دو نسخه عرضه خواهد شد. عینک پروتون شباهت زیادی به عینک های واقعی داشته و از طریق یک tether که همجوار گوش سمت راست کاربر است، پردازش ها را در یک گوشی هوشمند بارگذاری می کند. اما نکته جالب اینکه این دستگاه فاقد فناوری 5G است. ظاهرا از آنجا که عینک جدید بیش از اندازه به جمجمه نزدیک است، HTC تصمیم گرفته تا از مزایای فوق العاده 5G چشم پوشی کرده و سلامت کاربر را در اولویت قرار دهد.

هدست های جدید HTC قرار بود در مراسم MWC سال جاری رونمایی شوند، هرچند که این رویداد جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. کمپانی تایوانی ادعا می کند که در حال حاضر یک نسخه آزمایشی از عینک پروتون را در اختیار دارد، اما اشاره ای به زمان آغاز مرحله ساخت این دستگاه نکرده است.

ارسال نظر