کاهش فروش تبلت ها در بازارهای جهانی

رسانه کلیک - گزارشی جدید خبر از کاهش فروش تبلت ها در بازارهای جهانی می دهد. فروش این محصولات در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهشی 8.6 درصدی داشته است.

کاهش فروش تبلت ها در بازارهای جهانی

بازار تبلت ها در حال کوچک تر شدن است. کاهش فروش تبلت ها برای چندمین سال متوالی در سه ماهه سوم 2018 ادامه داشته است. در سه ماهه سوم سال 2017 شاهد فروش 39.9 میلیون تبلت در بازارهای جهانی بودیم که این میزان فروش در سه ماهه سال جاری میلادی با کاهشی 8.6 درصدی به 36.4 میلیون دستگاه رسیده است.

اطلاعات مربوط به میزان فروش تبلت ها در سه ماهه سوم امسال از سوی IDC در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. در این گزارش فروش تبلت های عادی و تبلت های مجهز به کیبورد به چشم می خورد.

در این میان تنها هواوی موفق شده در مقایسه با سال گذشته تبلت های بیشتری را به فروش برساند. میزان سهم 5 برند برتر بازار از 67.1 درصد در سال گذشته، به 68.4 درصد رسیده است.

اپل پرفروش ترین سازنده تبلت در جهان محسوب می شود که البته فروش آن در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهشی 6.1 درصدی را تجربه کرده است. با وجود کاهش فروش آیپدهای تولیدی این شرکت، اپل سهم بالاتری از بازار را در مقایسه با سال گذشته در اختیار دارد.

اپل به تازگی از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کرده است. با توجه به این موضوع، انتظار می رود در آینده شاهد افزایش سهم این کمپانی در بازار تبلت ها باشیم.

کاهش فروش تبلت ها تغییراتی را در سهم سامسونگ به همراه داشته است. سهم 15 درصدی این کمپانی کره ای، در سه ماه سوم سال جاری میلادی به 14.6 درصد کاهش پیدا کرده است.

در مقام سوم این لیست شرکت آمازون خودنمایی می کند. در مقام چهارم و پنجم این لیست به ترتیب شرکت های هواوی و لنوو حضور دارند. بر اساس اعلام IDC، تبلت های هیبریدی نتوانسته اند سهم خود را در سه ماهه 2018 افزایش دهند.

ارسال نظر