اپل، دانگل جدید آیفون را معرفی کرد

رسانه کلیک – شرکت اپل به تازگی شروع به فروش دانگل آیفون کرده که با آن می‌توان به طور همزمان از جک هدفون و کابل شارژ استفاده کرد.

اپل، دانگل جدید آیفون را معرفی کرد

پس از عرضه آیفون ۷، تقریبا یک سال زمان لازم بود تا اپل شروع به فروش دانگل هایی کند که قابلیت وصل شدن به هدفون یا کابل AUX خودرو را داشته باشد. باید روی این نکته تاکید کنیم که این دانگل جدید توسط اپل تولید نمی‌‎شود، بلکه صرفا از سوی این شرکت فروخته می‌شود.

در ماه سپتامبر، کمپانی بلکین (Belkin) از تولید نسخه جدیدی از آداپتور Rockstar که دارای دو جک ۳٫۵ میلی متری و پورت لایتنینگ است، خبر داد. لازم به ذکر است نسخه سال گذشته این آداپتور دو پورت لایتنینگ داشت که اگر از هدفون بی سیم استفاده می کردید، مجبور بودید دانگل هدفون خود اپل را به دانگل دیگری وصل کنید.

برخی افراد برای آداپتور پلاستیکی بلکین و اپل مجبور می شدند ۳۴٫۹۵ دلار هزینه کنند که ۵ دلار ارزان تر از مدل لایتنینگ است، اما این آداپتور رضایت آنان را جلب نمی کرد. اما در حال حاضر، این مدل جدید سعی کرده کمبودهای مدل قبلی را جبران کند. این مدل جدید از دانگل آیفون کاربران را قادر می‌سازد تا موزیک را از طریق هدفون گوش دهند و همزمان آیفون را شارژ کنند. از طرفی عملکرد صوتی این مدل شبیه آداپتور اپل است.

این دانگل آیفون بزرگتر از نمونه هایی است که همراه با آیفون ارائه می‌شود و سطح انعطاف پذیری آن مانند آداپتور هدفون ۱۰ دلاری اپل نیست، زیرا دارای سیم ضخیم تری است.

بلکین همچنین اعلام کرده است که رابط لایتنینگ تنها برای همگام سازی و شارژ کردن استفاده می شود. ضمن آنکه اگر دانگل آیفون یا EarPods لایتنیگ را به رابط وصل کنید هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

افرادی که از این آداپتور جدید استفاده کرده‌اند، تایید می‌کنند که عملکرد آن قابل قبول است و می‌توانید از طریق آن هنگام گوش دادن به موسیقی گوشی را شارژ کنید. کیفیت صدا هم در آن مشابه کیفیت صدای سایر آداپتورهای شرکت اپل است.

شاید یکی از مشکلات این دانگل اندازه نسبتا بزرگ آن باشد. بعضی‌ از کاربران معتقدند این اندازه نسبتا بزرگ استفاده از این دانگل را در محیط‌های عمومی کمی نامناسب جلوه می‌دهد. با این وجود می‌توان دانگل مورد بحث را خرید و از آن صرفا در خودرو استفاده کرد.

گفتنی است؛ قیمت این دانگل جدید در حال حاضر حدود ۳۵ دلار اعلام شده است.

ارسال نظر