نگاهی به معماری هدست واقعیت افزوده لیپ موشن با امکان ردیابی دست!

رسانه کلیک - به گفته افراد فعال در حوزه فناوری، هدست های واقعیت افزوده آینده این صنعت را تشکیل می دهند. در همین راستا شرکت لیپ موشن موفق به طراحی یک هدست جالب شده است.

نگاهی به معماری هدست واقعیت افزوده لیپ موشن با امکان ردیابی دست!

شرکت لیپ موشن ( Leap Motion ) به تازگی پروژه ای مبنی بر توسعه یک هدست واقعیت افزوده افزوده بر پایه سیستم ردیابی دست خود را معرفی کرده است. این سیستم جدید Project North Star نام دارد و شامل یک طراحی برای هدست واقعیت افزوده می شود که به ادعای این شرکت در صورت تولید انبوه قیمتی کمتر از 100 دلار خواهد داشت.

این هدست جدید به سنسور لیپ موشن مجهز می شود که قادر به ردیابی دست است. پروژه North Star یک هدست جدید برای مصرف کنندگان نبوده و در حال حاضر نسخه ای از آن برای فروش به توسعه دهندگان درنظر گرفته نشده است. با این وجود این کمپانی هفته آینده مشخصات سخت افزاری مورد نیاز و نرم افزاری آن را به صورت منبع باز (open source) منتشر می کند.

شرکت لیپ موشن در رابطه با پروژه جدید خود گفته است:

ما امیدواریم این طراحی باعث تولید نسل جدیدی از هدست های واقعیت افزوده شود.

در طراحی این هدست از دو نمایشگر 3.5 اینچی LCD با رزولوشن 1440 × 1600 برای هر چشم استفاده شده است. به گفته لیپ موشن زاویه دید این هدست به صورت 95 درجه عمودی و 70 درجه افقی است که از اکثر سیستم های واقعیت افزوده موجود در بازار بیشتر است. سنسورهای لیپ موشن در بالای چشم ها قرار می گیرد و می تواند حرکت های دست را ردیابی کند.

این کمپانی اعلام کرده که هدست واقعیت افزوده تولید نخواهد کرد و هدف اصلی آن توسعه نرم افزارهای مورد نیاز برای این محصولات است. در حال حاضر کاربران می توانند از سنسور لیپ موشن برای هدست واقعیت ترکیبی هولولنز برای افزایش کارایی آن در ردیابی دست استفاده کنند.

در حالی که قیمت و زوایه دید پروژه Project North شگفت انگیز است، به نظر می رسد شاهد عرضه محصولی همانند هولولنز و یا Motion Leap نباشیم.

ارسال نظر