احتمال عرضه مک بوک با کیبورد لمسی؛ این یک دستگاه معمولی نیست!

رسانه کلیک - اهالی کوپرتینو به تازگی پتنتی را ثبت کرده اند که در آن، شاهد مک بوک با کیبورد لمسی هستیم که چنین قابلیتی با نمایشگر OLED یا LCD ممکن می شود.

احتمال عرضه مک بوک با کیبورد لمسی؛ این یک دستگاه معمولی نیست!

پتنت شماره 9,904,502 تحت عنوان «نمایشگر دوگانه با سرکوب انعکاس نور و ارتقای زاویه دید» روز گذشته توسط موسسه U.S. Patent and Trademark به ثبت رسید. به صورت مختصر، این پتنت شامل دستگاهی با دو نمایشگر است که یکی از آنها به عنوان صفحه نمایش و دیگری به عنوان کیبورد لمسی مورد استفاده قرار می گیرد ( احتمال عرضه مک بوک با صفحه کلید لمسی در آینده نزدیک ).

این گواهی ثبت اختراع همچنین قابلیت دیگری را به ما گوشزد می کند و آن هم اهرمی است که میان نمایشگر اصلی و دستگاه قرار گرفته که امکان جدا شدن آن و استفاده به عنوان تبلت را به کاربر می دهد. در این پتنت به این موضوع اشاره شده که یکی از نمایشگرها امکان استفاده از تکنولوژی LCD را دارا بوده و این در حالی است که صفحه نمایش دیگر، می تواند به صورت همزمان از تکنولوژی OLED استفاده کند.

نمایشگر دوم باعث می شود تا شایعه مک بوک با کیبورد لمسی به واقعیت تبدیل شود و کاربر می تواند میانبرهای دلخواه خود را روی آن قرار داده یا حتی از آن به عنوان سطحی برای طراحی یا نقاشی در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ استفاده کند.

البته دستگاهی که دارای دو نمایشگر است، معمولا با پدیده انعکاس تصویر صفحه نمایش روی یکدیگر مواجه می شود که البته طراحان اپل چنین موضوعی را نیز در نظر گرفته و راه حلی برای آن انتخاب کرده اند که این امر از طریق دو قطبی کردن لایه های تصویر و ایجاد صفحات موجی شکل داخل آنها امکان پذیر است.

شایان ذکر است؛ این ثبت اختراع اولین مدرک اپل برای تولید مک بوک با کیبورد لمسی محسوب نمی شود، چرا که در ماه می سال گذشته، پتنتی به ثبت رسید که در آن، شاهد دستگاهی با دو نمایشگر بودیم که از صفحه نمایش دوم به عنوان ترک پد، کیبورد یا سایر موارد قابل کنترل توسط کاربر استفاده می شد.

مک بوک با کیبورد لمسی

نقشه اپل برای ثبت این پتنت ها چیست؟

جایگزین کردن کیبورد سنتی با یک گزینه دیجیتالی و قابل لمس، مطمئنا اتفاقی هیجان انگیز برای کاربران به حساب خواهد آمد. از طرف دیگر اپل قصد دارد تا خط تولید مک بوک را با یک محصول «دو کاربردی» جایگزین کند. در حال حاضر در اکوسیستم اپل، آیپد پرو چنین نقشی را ایفا می کند.

به این ترتیب پتنت یاد شده در این مطلب، می تواند گواه تولید مک بوک با کیبورد لمسی باشد که می توان آن را یک دستگاه با دو کاربرد دانست.

احتمال دیگری که در این زمینه مطرح می شود، نسل ارتقاء یافته آیپد پرو است که بیشتر به یک کامپیوتر شبیه شده و به یوزر این قابلیت را می دهد تا کارهای خود را به صورت حرفه ای تر از قبل با آن انجام دهد.

امکان جدا شدن نمایشگر از کیبورد لمسی نیز تا حدودی به اتصال آیپد پرو به کیبورد آن شبیه است که امکان استفاده از این تبلت را به صورت مستقل امکان پذیر می کند.

بدون شک تمام پتنت هایی که توسط اپل ثبت می شوند، امکان تبدیل شدن به یک محصول را ندارد. پس تا زمانی که تکلیف آنها مشخص نشده و نمونه های تولید شده این محصولات را در دنیای تکنولوژی نبینیم، نمی توانیم روی آنها حساب باز کنیم.

ارسال نظر