آیا مک بوک پرو 13 اینچی اپل با کیبورد جادویی معرفی می شود؟

رسانه کلیک - از بین محصولات متعددی که اخیرا توسط کمپانی اپل در پایگاه داده EEC به ثبت رسیده اند، مدلی به نام A2289 توجه بسیاری را به خود جلب کرده که احتمالا به مک بوک پرو 13 اینچی با کیبورد جادویی و مکانیزم سوئیچ قیچی اشاره می کند.

آیا مک بوک پرو 13 اینچی اپل با کیبورد جادویی معرفی می شود؟

کمپانی اپل به تازگی سند جدیدی از مک بوک های آینده خود را در پایگاه داده EEC به ثبت رسانده است. البته احتمال می رود که این لپ تاپ همان مک بوک پرو 13 اینچی با صفحه کلید جادویی و مکانیزم سوئیچ قیچی باشد. این کیبورد اواخر سال گذشته به همراه مک بوک پرو 16 اینچی رونمایی شد.

شرکت اپل اخیرا اسناد جدید متعددی را در پایگاه داده EEC به ثبت رسانده است. یکی از محصولات برجسته در این میان، مدل A2289 است که طبق گفته های اپل، به یک کامپیوتر شخصی قابل حمل با سیستم عامل macOS 10.15 مربوط می شود. ظاهرا این فایل تنها یک روز قبل از عید کریسمس به پایگاه داده مذکور اضافه شده است.

تحلیلگر معروفی به نام مینگ چی کو در ماه ژوئیه به درستی پیش بینی کرد که لپ تاپ 16 اینچی اپل، نخستین دستگاهی خواهد بود که به جای صفحه کلید پروانه ای، از صفحه کلید مجهز به مکانیزم سوییچ قیچی بهره می برد. اما بخش دیگری از پیش بینی وی، به کاربرد این مکانیزم جدید در مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر در سال 2020 اشاره می کند.

البته هنوز به طور قطع مشخص نیست که آیا مدل A2289 همان مک بوک پرو 13 اینچی جدید است یا خیر. اما با توجه به اطلاعاتی که در مورد لپ تاپ جدید اپل با کیبورد جادویی ارایه شده است، می توان حدس زد که این دستگاه، همان پرو 13 اینچی باشد که بعد از نسخه 16 اینچی عرضه می شود.

علیرغم اینکه ثبت فایل در EEC معمولا به معنی عرضه قریب الوقوع است، اما برخی محصولات تا چندین ماه رونمایی نمی شوند. بنابراین چاره ای جز انتظار برای آگاهی یافتن از برنامه های اپل جهت رونمایی از مک بوک جدید باقی نمی ماند.

ارسال نظر