راهکار خلاقانه اپل برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دستگاه های مک بوک پرو

رسانه کلیک - افرادی که در تیم iFixit مشغول به کار هستند با کالبدشکافی مک بوک پرو جدید اپل متوجه شدند که این دستگاه به یک لایه سیلیکونی در زیر دکمه های کیبورد مجهز است.

راهکار خلاقانه اپل برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به دستگاه های مک بوک پرو

همان طور که می دانید فضای قرار گرفته در زیر دکمه های کیبورد، محلی مناسبی برای ورود گرد و غبار به حساب می آید. اهالی کوپرتینو در مک بوک پرو جدید با اضافه کردن یک لایه سیلیکونی در زیر دکمه ها، این مشکل را حل کرده اند. اضافه شدن این لایه باعث شده تا صدای تولید شده هنگام تایپ کردن نیز تا حد چشمگیری پایین بیاید.

اپل در ماه مارس پتنتی به منظور طراحی یک ساختار مقاوم در برابر گرد و غبار را به ثبت رساند و ظاهرا از همان روش در محصول جدید خود بهره گرفته است. مسئولان وب سایت iFixit به این موضوع اشاره کرده اند که اضافه شدن لایه سیلیکونی در زیر دکمه ها را نمی توان روشی تأثیرگذار و مهم در زمینه کاهش صدای آنها به حساب آورد.

ماه گذشته، مقامات کوپرتینویی یک سرویس تعمیر کیبورد برای دارندگان مک بوک و مک بوک پرو را راه اندازی کردند. برخی کاربرانی که از مک بوک پروهای جدید استفاده می کنند، با مشکلات عدیده ای روبرو شدند.

مک بوک پرو جدید اپل

در هنگام معرفی مک بوک پرو جدید اپل مسئولان این شرکت به صدای کمتر دکمه ها هنگام تایپ اشاره کردند، اما صحبتی در مورد نحوه اجرای آن به میان نیامد. آنها در مصاحبه با گزارشگر وب سایت The Verge، استفاده از لایه سیلیکونی را روشی برای حل مشکل تولید صدای زیاد دکمه ها ندانستند.

مسئولان iFixit قصد دارند تا در آینده نزدیک، کیبورد مک بوک پرو جدید اپل را تحت آزمایش گرد و غبار قرار داده و این ویژگی را از نزدیک بررسی کنند.

آیا با اضافه شدن این قابلیت به لپ تاپ های جدید، تمایلی نسبت به خرید آنها دارید؟

ارسال نظر