با بالی آشنا شوید؛ دستیار شخصی غلتان سامسونگ!

رسانه کلیک - سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 از دستیار شخصی غلتان خود یعنی بالی رونمایی کرد. این گجت قادر به انجام کارهای مختلفی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

با بالی آشنا شوید؛ دستیار شخصی غلتان سامسونگ!

آیا سامسونگ فعالیت های رباتیک خود را به صورت جدی آغاز خواهد کرد؟ این پرسشی است که طی ماه های اخیر، ذهن علاقه مندان به تکنولوژی را به خود مشغول کرده است. این شرکت کره ای با ارائه مفهوم Ballie یا در واقع Ball-E در نمایشگاه CES 2020 ثابت کرده که در صورت تمایل می تواند فعالیت خود را در زمینه رباتیک نیز گسترش دهد.

بالی سامسونگ

بالی یک ربات همراه بوده که برای انجام برخی کارهای روزمره طراحی شده است. این ربات غلتان می تواند علاوه بر درک و حمایت صاحب خود، به نیازهای او پاسخ دهد. هنوز اطلاعات چندان زیادی در رابطه با این دستگاه منتشر نشده؛ با این حال می دانیم که Ballie برای حرکت در بخش های مختلف خانه، از یک سیستم دوربین نه چندان پیشرفته و البته هوش مصنوعی کمک می گیرد. ظاهرا این دستگاه قادر است تا در انجام برخی امور ورزشی و غیره به صاحبین خود یاری برساند. طبق گفته های معاون شرکت سامسونگ یعنی سباستین سئونگ، هوش مصنوعی موجود در بالی امکان بازبینی اطلاعات را برای شما فراهم آورده و از حریم شخصی شما حفاظت می کند.

بالی سامسونگ

بالی طی مراسم قادر بود تا مدیر عامل سامسونگ را روی صحنه دنبال کند و با شنیدن نام خود به سمت اشخاص برود. ویدیویی که از Ballie منتشر شد، نشان می داد این دستگاه قابلیت ارتباط با سایر ویژگی های یک خانه هوشمند را دارد.

البته این ایده هنوز آنطور که باید به مرحله اجرا در نیامده و حتی ممکن است بالی هیچگاه به بازار راه پیدا نکند. به نظر می رسد که سامسونگ با معرفی این محصول قصد داشته تا توانایی های خود را در عرصه رباتیک به رخ دیگران بکشد.

ارسال نظر