سرفیس پرو X از راه رسید؛ باریک ترین محصول مایکروسافت

رسانه کلیک - سرفیس پرو X به صورت رسمی معرفی شد. سرفیس پرو ایکس در مقایسه با دیگر محصولات مایکروسافت ضخامت کمتری داشته و قدرت خود را توسط پردازنده ARM تامین می کند.

سرفیس پرو X از راه رسید؛ باریک ترین محصول مایکروسافت

مایکروسافت در مراسم امروز خود از یک محصول ویژه رونمایی کرد. سرفیس پرو ایکس اولین سرفیس مایکروسافت با پردازنده ARM پس از تبلت سرفیس 2 در سال 2013 محسوب می شود. این دستگاه در حدی قدرتمند است که مایکروسافت آن را در رده محصولات سری سرفیس پرو قرار داده است. این دستگاه برخلاف نسل گذشته که دارای صفحه نمایش 12 اینچی بود، از نمایشگر 13 اینچی بهره می برد.

سرفیس پرو X قدرت خود را توسط یک پردازنده انحصاری تامین می کند. مایکروسافت با همکاری کوالکام پردازنده سرفیس SQ1 را برای این محصول توسعه داده است که در حقیقت نسخه مخصوصی از پردازنده های سری 800 اسنپدراگون محسوب می شود.

از نظر ظاهری تفاوت زیادی میان این دستگاه و سرفیس پرو 7 وجود دارد؛ با این حال مایکروسافت برای آن لبه های گرد در نظر گرفته است. مایکروسافت برای این محصول خود یک داک برای قرارگیری قلم سرفیس اسلیم در نظر گرفته که در حقیقت در بالای کیبورد قرار گرفته است.

سرفیس پرو ایکس تنها 5.3 میلی متر ضخامت دارد که آن را تبدیل به باریک ترین سرفیس مایکروسافت تا به امروز می کند. وزن این محصول به 762 گرم می رسد. این دستگاه دارای پورت USB-C بوده و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. قیمت سرفیس پرو X در نسخه پایه برابر با 999 دلار است و از 5 نوامبر در اختیار خریداران قرار می گیرد.

ارسال نظر