آیپد 9.7 اینچی جدید چه برتری نسبت به آیپدهای نسل گذشته دارد؟

رسانه کلیک - آیپد 9.7 اینچی جدید اپل با قابلیت های استثنایی به تازگی معرفی شد. در این مطلب قصد داریم این تبلت را با آیپد پرو و آیپد 9.7 اینچ نسل قبل مقایسه کنیم.

آیپد 9.7 اینچی جدید چه برتری نسبت به آیپدهای نسل گذشته دارد؟

اپل با معرفی آیپد 9.7 اینچی جدید قصد دارد تا دانش آموزان و معلمان را مجاب به خرید این محصول کند. اما چه چیزهایی باعث می شود تا کاربران به خرید آن تمایل پیدا کرده و قید نسل پیشین این تبلت را بزنند؟

برای پاسخ به این سوال، مقایسه ای میان سه آیپدی که اخیرا توسط اهالی کوپرتینو تولید و عرضه شده، ترتیب داده ایم.

آیپد 9.7 اینچی جدید

طراحی و نمایشگر: تغییرات آنچنان زیادی روی نداده است!

در زمینه طراحی و نمایشگر آنچنان صحبتی نمی توان کرد. چرا که نسبت به سال پیش، هیچ گونه تغییری رخ نداده و همان بدنه آلومینیومی با همان رزولوشن نمایشگر و دکمه هوم به همراه سنسور تاچ آیدی را شاهد هستیم. همانطور که انتظار می رود، آیپد پرو 10.5 اینچی کمی فضای بیشتر را در اختیار کاربر می گذارد و از نظر ابعاد نیز کمی بزرگتر است. قابلیت هایی مانند نرخ رفرش 10هرتز، عمق رنگی بیشتر و نمایشگر True Tone تنها در آیپد پرو به چشم می خورد و هر دو مدل 9.7 اینچی فاقد این موارد هستند.

آیپد 9.7 اینچی جدید

نرم افزار و قابلیت ها: اضافه شدن امکان پشتیبانی از اپل پنسل!

زمانی که صحبت از نرم افزار به میان می آید، هیچ تفاوتی میان این سه آیپد وجود ندارد. اپل در کنفرانس آموزشی هفتم فروردین خود، انبوهی از اپلیکیشن های آموزشی که بر اساس واقعیت افزوده طراحی شده اند را معرفی کرد، اما تمامی این نرم افزارها روی آیپدهای دیگر نیز قابل اجراست.

چیزی که باعث تفاوت آیپد 9.7 اینچی جدید با نسل پیشین خود می شود، پشتیبانی از اپل پنسل است. به وسیله قلم اپل کاربران می توانند به راحتی یادداشت برداری یا طراحی کنند. شایان ذکر است که این قابلیت روی تمامی نسخه های آیپد پرو نیز وجود دارد.

تنها تفاوت آیپد 9.7 اینچی جدید اپل با آیپد پرو 10.5 اینچی در زمینه قابلیت ها، عدم پشتیبانی از کیبورد هوشمند اپل است. اما در صورت نیاز می توانید از کیبوردهای بلوتوث برندهای دیگر استفاده کنید.

آیپد 9.7 اینچی جدید

پردازنده، حافظه و راه های ارتباطی: مشکلی در این زمینه وجود ندارد!

اپل تصمیم گرفته تا در آیپد 9.7 اینچی جدید از پردازنده A10 Fusion استفاده کند. این چیپست دقیقا همان قطعه سخت افزاری است که در آیفون 7 قرار گرفت، اما در مقایسه با پردازنده آیپد پرو از توان کمتری بهره مند است.

شایان ذکر است که در هنگام خرید آیپد جدید توسط دانش آموزان، ۲۰۰ گیگابایت فضای رایگان iCloud در اختیار آنها قرار می گیرد. بد نیست بدانید که در حالت عادی، تنها ۵ گیگابایت فضای ابری به دارندگان اپل آیدی تعلق می گیرد!

آیپد 9.7 اینچی جدید

دوربین و صدا: تجربه ای آشنا!

از نظر دوربین باید بگوییم که اپل دقیقا همان سخت افزار سال گذشته را روی آیپد 9.7 اینچی جدید پیاده کرده است. دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و در جلو نیز شاهد دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی هستیم.

اما دوربین آیپد پرو 10.5 اینچی با رزولوشن بالاتر و همچنین مجهز به لرزشگیر اپتیکال و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K، مطمئنا بهتر به نظر می رسد. همچنین پشتیبانی از چهار اسپیکر در چهار گوشه این محصول، باعث شده تا شاهد صدایی بسیار بهتر باشیم.

آیپد 9.7 اینچی جدید

قیمت: تنها 299 دلار ناقابل!

آیپد 9.7 اینچی جدید اپل با قابلیت پشتیبانی از اپل پنسل با قیمت 329 دلار عرضه شده و این در حالی است که دانش آموزان، می توانند آن را با تخفیفی 30 دلاری به قیمت 299 دلار خریداری کنند. از آنجا که آیپد جدید با قلم اپل همراه نیست، دانش آموزان می توانند اپل پنسل را با 10 دلار تخفیف به قیمت 89 دلار تصاحب کنند.

در جدول زیر قیمت آیپد 9.7 اینچی جدید را در مقایسه با آیپد پرو 10.5 اینچی مشاهده کنید:

آیپد 9.7 اینچی جدید

ارسال نظر