نسل دوم کروم کست از «بلوتوث» پشتیبانی می کند!

رسانه کلیک - بر اساس اخبار جدیدی که در رسانه های خبری منتشر شده، ظاهرا گوگل در نظر دارد تا نسل دوم کروم کست (Chromecast) را با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث در آینده نزدیک عرضه کند.

نسل دوم کروم کست از «بلوتوث» پشتیبانی می کند!

کروم کست یک دانگل مبتنی بر پورت USB و HDMI است که ابعادی به اندازه یک فلش یو اس بی دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا موزیک و ویدئوهایی را که در مرورگر کروم پخش می کنند، به تلویزیون انتقال داده و روی نمایشگر بزرگ تر مشاهده کنند.

حالا به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا نسل دوم کروم کست را که از قابلیت بلوتوث نیز بهره می برد، مجددا بازسازی کرده و در آینده نزدیک معرفی کند. بر اساس خبرهای جدیدی که به گوش می رسد، دستگاهی با شناسه FCC جدید در این سامانه به ثبت رسیده که از بلوتوث نیز پشتیبانی می کند.

نسل اول کروم کست در سال 2013 و نسل دوم آن نیز در سال 2015 معرفی و در دسترس خریداران قرار گرفت. شناسه FCC نسخه دوم این گجت NC2-6A5 بود و این در حالی است که شناسه FCC نسخه بازسازی شده NC2-6A5B است. سایر مشخصات این دو محصول کاملا به یکدیگر شباهت داشته و تنها تفاوت آنها، پشتیبانی از بلوتوث در نسل دوم کروم کست (نسخه بازطراحی شده) است.

متأسفانه برای نسخه قبلی به دلیل زیر هیچ گونه آپدیت نرم افزاری ارائه نخواهد شد تا از قابلیت های جدید پشتیبانی کند:

برای بهره مندی از این قابلیت، تغییرات سخت افزاری در دستگاه جدید به عمل آمده و به همین دلیل نیز شناسه FCC آن با مدل اصلی متفاوت است. به این ترتیب دستگاه هایی که با شناسه A4RNC2-6A5 در حال استفاده هستند، امکان بهره گیری از این قابلیت را نخواهند داشت.

پس اگر به دنبال پشتیبانی از بلوتوث روی دستگاه های قدیمی تر هستید، متأسفانه چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به این ترتیب شما باید دست خود را در جیب فرو برده و برای بهره گیری از بلوتوث، نسل دوم کروم کست (نسخه بازطراحی شده) را خریداری کنید.

ارسال نظر