نوکیا ۲ میلیارد دلار غرامت از اپل دریافت می کند

رسانه کلیک - نوکیا اعلام کرد بنا بر توافقاتی که در ماه می صورت گرفته بود، ۲ میلیارد دلار از شرکت اپل، به دلیل نقض پتنت دریافت کرده است. 

نوکیا ۲ میلیارد دلار غرامت از اپل دریافت می کند

به گفته مدیر امور مالی این شرکت، این مبلغ قابل توجه، وضعیت مالی شرکت نوکیا را در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ به جایگاه مطلوبی می‌رساند. نوکیا شرکت اپل را به نقض ۳۲ پتنت از جمله صفحه‌نمایش، نرم‌افزار، آنتن، چیپست و رابط کاربری متهم کرد. در ماه می این دو شرکت تمامی دعوی‌های دادگاهی خود را حل کردند و بر سر پتنت های چندساله به توافق‌هایی رسیدند. از قراردادهای مالی این توافق، خبری به میان نیامده است.

طبق این قرارداد، شرکت نوکیا ملزم شد تا زیرساخت‌های شبکه‌ای اپل را فراهم کند و در ازای آن شرکت اپل هم محصولات سلامت دیجیتالی نوکیا را در فروشگاه‌های آنلاین خود و به صورت خورده فروشی، به فروش برساند. این دو شرکت همچنین در آینده در تولید محصولات سلامت دیجیتال همکاری‌هایی دارند.

این قرارداد باعث افزایش درآمد شرکت نوکیا می‌شود. به گفته مدیر امور مالی این شرکت: «با این توافق، دعوی‌های هزینه‌بر دادگاهی هم کاهش چشمگیری پیدا کرد که این موضوع ارزش این توافق را برای ما دو چندان می‌کند. شرکت فینیش سالانه حدود ۱۰۰ میلیون یورو صرف دعواهای مربوط به شرکت اپل می‌کند».

ارسال نظر