پلیرهای بلوری سامسونگ هنگام راه اندازی دچار مشکل می‌شوند

رسانه کلیک - پلیرهای بلوری شرکت سامسونگ اخیرا مورد شکایت کاربران قرار گرفته است. ظاهرا این دستگاه در حین راه اندازی در حلقه بی نهایت گرفتار می شود.

پلیرهای بلوری سامسونگ هنگام راه اندازی دچار مشکل می‌شوند

پخش کننده های بلوری سامسونگ آنطور که باید مورد استقبال عموم قرار نگرفته اند. با اینکه فروش دیسک های بلوری 4K چندان بد نیست، اما این دیسک ها نیز بخشی از یک صنعت در حال افول هستند. پلیرهای پیشرفته سامسونگ از کیفیت Dolby Vision پشتیبانی نمی کنند و تنها قادر به نمایش کیفیت های HDR10 و HDR10+ هستند. اما مهم ترین رقیب این دستگاه ها را می توان سرویس های پخش فیلم، مثل نتفلیکس دانست. اما صرف نظر از تمام این نقطه ضعف ها و محدودیت ها، به تازگی شکایات متعددی توسط خریداران پلیرهای بلوری به کمپانی سامسونگ وارد شده است.

طبق گزارش ها و شکایات اخیر، ظاهرا پخش کننده های بلوری سامسونگ در هنگام روشن شدن در حلقه بوت گرفتار می شوند. مدل های مختلف این دستگاه های پخش کننده، از جمله مدل های سینمای خانگی مثل HT-J4500 در هنگام راه اندازی اولیه در حلقه بوت گیر کرده و دستگاه به طور کامل غیر قابل استفاده می شود. این مشکل در سطح جهانی گزارش شده و ظاهرا عملیات بازگردانی به تنظیمات کارخانه مشکلی را حل نمی کند. دلیل ایجاد این حلقه ها مشخص نیست، اما برخی بروزرسانی خودکار سیستم عامل را دلیل اصلی این مشکل می دانند. از طرف دیگر رسانه ZDNet دلیل این مشکل را انقضای مجوز SSL می داند.

البته مشکلات دیگری نیز در خصوص پلیرهای بلوری مطرح شده است. مثلاً برخی کاربران از سروصدای نه چندان خوشایند همانند صدای خواندن دیسک گلایه دارند، حال آنکه هیچ دیسکی در دستگاه وجود ندارد. همچنین گزارش شده که بعضی دستگاه ها به محض روشن شدن، خاموش می شود، بعضی دیگر در مقابل دستورات و فشردن دکمه ها واکنشی نشان نمی دهند.

تیم پشتیبانی سامسونگ به کاربران گفته که این شرکت هنوز در حال رسیدگی به این مسئله است. راه حل هر چه باشد، مشتریان فعلا چاره ای به غیر از انتظار ندارند. البته کاربران می توانند دستگاه های خود را به مراکز سرویس دهی سامسونگ منتقل کرده و یا آن را با دستگاه دیگری تعویض کنند.

ارسال نظر