سامسونگ به دنبال کنترل تلویزیون با مغز است!

رسانه کلیک - شرکت کره ای سامسونگ در حال توسعه یک پروژه جدید است. با استفاده از این پروژه، امکان کنترل تلویزیون با مغز فراهم می شود.

سامسونگ به دنبال کنترل تلویزیون با مغز است!

ایده کنترل تلویزیون با مغز و یا ذهن در بسیاری از فیلم های تخیلی مورد استفاده قرار گرفته است. به نظر می رسد سامسونگ در آینده نزدیک این ایده را وارد دنیای واقعی می کند. در گذشته شاهد کنترل برخی دستگاه ها مانند ویلچر توسط مغز بودیم.

سامسونگ چند روز پیش در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد در حال توسعه یک نرم افزار برای کنترل تلویزیون با مغز است. بر اساس اعلام سامسونگ، توسعه این پروژه با همکاری (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL در کشور سوییس از سه ماه پیش آغاز شده است.

این ایده می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. بیمارانی که دارای مشکلات حرکتی هستند می توانند با استفاده از این نرم افزار، تلویزیون خود را با ذهن کنترل کنند.

کنترل تلویزیون با مغز

آقای Ricardo Chavarriaga، یکی از پژوهشگران EPFL در رابطه با این پروژه گفته است:

چگونه می توانیم برای افرادی که قادر به حرکت نیستند و یا محدودیت شدیدی در حرکت دارند، یک تکنولوژی مفید تولید کنیم؟ ما موفق به توسعه یک فناوری پیچیده شده ایم که بسیار هوشمند است. در حالی که این فناوری هوشمند بوده، برای استفاده از آن توسط انسان ها توسعه یافته است.

علاوه بر سامسونگ، برخی دیگر از شرکت ها نیز به دنبال راه حلی برای کاهش مشکلات افراد دارای محدودیت در حرکت هستند. در این میان می توان به شبکه نتفلیکس اشاره کرد.

مهندسان نتفلیکس در Hack Day خبر از توسعه یک فناوری برای کنترل تلویزیون توسط چشم دادند. این فناوری با استفاده از دوربین TrueDepth مورد استفاده در آیفون X توسعه یافته است. این تکنولوژی و فناوری های مشابه می توانند کیفیت زندگی افرادی که با مشکلات حرکتی دست و پنجه نرم می کنند، بهبود دهند.

ارسال نظر