استریم ویدیو بدون هدر رفت باتری، انقلابی در عینک های هوشمند

رسانه کلیک - عینک های هوشمند مجهز به دوربین مدت هاست که در حال توسعه هستند. این گجت ها مسلما برای انجام امور مختلف به یک باتری بزرگ نیاز خواهند داشت که موجب ظاهر نامتعارف و نه چندان مطلوب این دستگاه های هوشمند می شود. حال محققان راهکار جالبی برای کاهش اندازه باتری عینک های هوشمند در نظر گرفته اند.

استریم ویدیو بدون هدر رفت باتری، انقلابی در عینک های هوشمند

دلایل مختلفی برای عدم عرضه عینک های هوشمند تا به حال وجود داشته است که از جمله آن می توان به نهایی نشدن سبک طراحی، محدودیت ها یا عدم وجود اپلیکیشن های مورد نیاز اشاره کرد. چیزی که میان آنها مشترک بوده و تمام این گجت ها به آن نیازمند هستند، پشتیبانی از یک باتری بزرگ به منظور استریم ویدیو است. به نظر می رسد که راه حل جامع و کاملی در دست توسعه است. محققان دانشگاه واشنگتن به یک روش جدید برای استریم ویدیو دست پیدا کرده اند که در مقابل حالت فعلی، تا 10 هزار برابر هدر رفت باتری کمتری دارد. ترفند آنها برای انجام این کار، سپردن قسمت اعظم وظایف سخت افزاری به دستگاه دیگری است که به این ترتیب، تنها کارهای ابتدایی آن توسط عینک های هوشمند انجام می شود.

اسمارت گلس یا عینک های هوشمند فعلی مجبور هستند تا کارهای مربوط به پردازش و پایین آوردن حجم ویدئوها را قبل از ارسال آن از طریق امواج بی سیم انجام دهند، اما در روش جدید پیکسل ها به صورت مستقیم از دوربین و به وسیله آنتن وایرلس به تلفن هوشمند یا کامپیوتر مورد نظر ارسال می شود. در حال حاضر دستگاه هایی وجود دارند که از این تکنولوژی استفاده می کنند، اما از این روش برای انتقال دیتای کم حجم از طریق سنسورها استفاده می شود. در روش جدید، امکان ارسال ویدئو با کیفیت 720p امکان پذیر خواهد بود.

در آینده نزدیک دیگر احتیاجی به اشتراک گذاری ویدئوهای گرفته شده توسط عینک های هوشمند نیست. گجت های فعلی به نرخ 10 فریم بر ثانیه و فاصله حدودا 4 متری محدود هستند. به وسیله تکنولوژی جدید که در آینده نزدیک ارائه می شود، عینک های هوشمند که به دوربین نیز مجهز خواهند بود، به یک باتری کوچک نیاز خواهند داشت یا حتی ممکن است توان الکتریکی خود را از طریق امواج وایرلس دریافت کرده و دیگر احتیاجی به باطری نباشد.

ارسال نظر