سرفیس لپ تاپ 3 به پردازنده هشت هسته ای و رم 16 گیگابایتی مجهز می شود

رسانه کلیک - اطلاعات جدیدی در رابطه با سرفیس لپ تاپ 3 فاش شده که خبر از وجود پردازنده های هشت هسته ای و رم 16 گیگابایتی می دهد.

سرفیس لپ تاپ 3 به پردازنده هشت هسته ای و رم 16 گیگابایتی مجهز می شود

شرکت مایکروسافت قصد دارد تا در ابتدای ماه آینده میلادی طی مراسمی از محصولات جدید خود رونمایی کند. ظاهرا این کمپانی قرار است در اکثر دستگاه های جدید خود، پردازنده های AMD را جایگزین پردازنده های اینتل کند. در این رابطه یکی از مجلات آلمانی، اخیرا مشخصات سرفیس لپ تاپ 3 را لو داده است.

مدل ابتدایی این لپ تاپ از پردازنده های چهار هسته ای ریزن AMD، به نام Ryzen 5 3350U و Ryzen 7 3750U و همینطور رم 8 گیگابایتی بهره می برد. سرفیس لپ تاپ 3 مجهز به پردازنده های ریزن 5 و ریزن 7، به ترتیب با قیمتی حدود 999 و 1099 دلار به فروش خواهند رسید.

مدل های بعدی با پردازنده های 6 هسته ای ریزن AMD و رم 12 گیگابایتی، در محدوده قیمت 1399 و 1599 دلار قرار دارند. پیشرفته ترین نسخه این لپ تاپ مجهز به پردازنده هشت هسته ای و رم 16 گیگابایتی بوده و قیمت مدل های آن از 1999 تا 2399 دلار تخمین شده است.

جالب اینکه AMD تاکنون هیچ پردازنده موبایل Ryzen را با پیکربندی شش یا هشت هسته عرضه نکرده است. به نظر می رسد که پردازنده های فوق به طور انحصاری و به واسطه همکاری مایکروسافت و AMD ساخته خواهند شد. این دو شرکت قبلا نیز همکاری های مشابهی با یکدیگر داشته اند. با نزدیک شدن به تاریخ راه اندازی پروژه xCloud، جای تعجبی ندارد که مایکروسافت از پردازنده های AMD در محصولات خود استفاده کند. کمپانی AMD در حال حاضر نیز مسئول تولید تراشه های سفارشی برای Xbox است.

از جمله مشخصات لو رفته دیگر برای سرفیس لپ تاپ 3 می توان به نمایشگر 15 اینچی با نسبت تصویر 3:2 اشاره کرد. این لپ تاپ دارای حاشیه باریکی بوده و به احتمال زیاد مجهز به پورت USB-C است. طبق شایعات منتشر شده، این دستگاه از فناوری تاندربولت 3 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ارسال نظر