به روز‌ رسانی جدید فریمور Surface Pro 4

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت اخیرا به روز رسانی جدیدی را برای فریمور سرفیس پرو ۴ منتشر کرده است که حاوی شماری از ویژگی‌ها و به روز رسانی‌های کاربردی است.

به روز‌ رسانی جدید فریمور Surface Pro 4

شرکت مایکروسافت فریمور جدیدی برای لپ‌تاپ سرفیس پرو ۴ (Surface Pro 4) منتشر کرده است. این به روز‌رسانی جدید از طریق سرویس ویندوز آپدیت در دسترس است و به تدریج در اختیار کاربران لپ‌تاپ سرفیس پرو ۴ قرار می‌گیرد. کاربرانی که با سرویس ویندوز آپدیت آشنایی کافی ندارند و نمی‌توانند صبر کنند این امکان وجود دارد که سیستم خود را بصورت دستی (Manual) به روز‌رسانی کنند. از جمله ویژگی‌های جدید این فریمور می‌توان به بهبود و اصلاح باگ‌های نرم‌افزاری و امنیتی و همچنین اضافه شدن اسلایدر کنترل قدرت و انرژی در نوار وظیفه (Task Bar) اشاره کرد. با افزودن اسلایدر کنترل قدرت شما می‌توانید به تمامی گزینه‌های مربوط به مصرف باتری، برق و انرژی دسترسی پیدا کنید و به راحتی کنترل داشته باشید. دکمه‌ موجود در اسلایدر کنترل قدرت به کاربر این امکان را می‌دهد تا به سرعت حالت‌های قدرت در سیستم خود را تغییر بدهید. درواقع یک ویژگی چرخشی سریع بین تعادل مصرف باتری و عملکرد لپ‌تاپ اضافه می‌شود. کاربران می‌توانند حالت‌های مختلف را تنها با کشیدن نوار به سمت چپ یا راست تغییر بدهند.

1th pic

به غیر از نوار کنترل باتری، در این جا نگاهی به به روز رسانی هایی که از طریق فریمور جدید و بخش ویندوز آپدیت (Windows Update) انجام می‌شوند پرداخته‌ایم.

  • به روز رسانی درایور Surface Management Engine
  • به روز رسانی درایور Surface Embedded Controller Firmware
  • به روز رسانی درایور Surface UEFI
  • به روز رسانی درایور Surface Pen Pairing
  • به روز رسانی درایور مایکروسافت برای Surface Accessory Device
  • به روز رسانی درایور Marvell Semiconductor, Inc. برای Marvell AVASTAR Bluetooth Radio Adapter
  • به روز رسانی درایور Intel Corporation برای Intel(R) HD Graphics 520
  • به روز رسانی درایور Marvell Semiconductor, Inc. برای Marvell AVASTAR Wireless-AC Network Controller
  • به روز رسانی درایور Intel(R) Corporation برای Intel(R) Display Audio and Surface driver update for Surface Integration

سرفیس پرو ۴، ۳۰ درصد سریع‌تر از نسل گذشته‌ی خود است. این تبلت با پردازنده‌های Core-i7، Core-i5 و Core m3 و حافظه‌ی رم ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی معرفی شده است. از این رو می‌توان پرو ۴ را قدرتمندترین تبلت ویندوزی بازار دانست. همچنین مایکروسافت برای نخستین بار از حافظه‌ی داخلی یک ترابایتی در تبلت‌های سرفیس خود استفاده کرده است. پرو ۴ علاوه بر حافظه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی، در ظرفیت یک ترابایتی هم عرضه‌ شده است. مایکروسافت یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل برای این محصول انتخاب کرده که می‌تواند تصاویری باکیفیت را به نمایش بگذارد. بنابراین می‌توان گفت که نمایشگر پرو ۴ نسبت به پرو ۳ بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر شده است. همچنین نمایشگر این تبلت با لایه‌ی محافظ و باریک گوریلا گلس ۴ پوشانده شده که می‌تواند محافظت خوبی در برابر خط و خش‌های جزئی داشته باشد.بدون شک، باید سرفیس پرو ۴ را برترین تبلت ویندوزی هیبریدی جهان دانست. تبلتی که می‌تواند با قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ و قلم کاربردی و کیبورد بهبودیافته‌اش از پس نیاز هر کاربری برآید. اما اکنون سرفیس‌ها رقبای جدی‌ای پیدا کرده‌اند. اپل و گوگل برای نخستین بار، پا به گود تبلت‌های هیبریدی گذاشته‌اند. این دو شرکت با تبلت‌های آیپد پرو و پیکسل C خود می‌خواهند ثابت کنند که دیگر تبلت‌های هیبریدی فقط به سرفیس‌ها ختم نمی‌شوند. اما فراموش نکنید که مایکروسافت، محصول خود را به‌قدری مسلح کرده که می‌تواند شانه‌به‌شانه‌ی لپ‌تاپ‌ها حرکت کند.

ارسال نظر