سنگاپور در حال تولید دستگاه ردیابی ویروس کرونا برای شهروندان خود است

رسانه کلیک - اپلیکیشن‌های ردیابی مخاطب در سنگاپور برای کمک به بازگشایی اقتصاد در دوران شیوع ویروس کرونا کافی نیستند. وزیر امور خارجه سنگاپور اعلام کرده است که این کشور در حال تولید دستگاه‌ ردیابی ویروس کرونا در افراد است و به زودی آن‌ها را در دسترس همه شهروندان قرار خواهد داد. 

سنگاپور در حال تولید دستگاه ردیابی ویروس کرونا برای شهروندان خود است

هنوز مشخص نیست که استفاده از این دستگاه اجباری است یا خیر؛ اما به همه شهروندان (۵.۷ میلیون نفر) از این دستگاه داده خواهد شد.

این سخت‌افزار را می‌توان داخل کیف قرار داد یا با استفاده از یک بند آن را به گردن آویخت. تاکنون ۱.۴ میلیون نفر از شهروندان اپلیکیشن این دستگاه را دانلود کرده‌اند. وزیر توسعه سنگاپور نیز اعلام کرده است که برای موثر واقع شدن این دستگاه، حداقل ۷۵ درصد از مردم باید از‌ آن استفاده کنند.

با وجود اینکه دولت بیان کرده است که داده‌های افراد در این دستگاه رمزگذاری و ذخیره می‌شوند و تا زمانی که فردی مبتلا به ویروس نشود، داده‌های او دریافت نمی‌شوند؛ اما هنوز هم نگرانی‌هایی برای افراد معترض وجود دارد. ممکن است که با مشخص شدن برنامه استفاده از این دستگاه پوشیدنی، نگرانی‌های افراد بیشتر شود.

یکی از اساتید دانشگاه لندن، مایکل ویل، بیان کرده است که مشخص نیست این دستگاه دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چه اطلاعاتی را دریافت می‌کند. با اینکه این دستگاه به احتمال زیاد، لوکیشن افراد را ردیابی نمی‌کند؛ اما از همه افراد یک شهر خواسته شده برای مدت زمان نامشخصی این دستگاه‌های متصل به هم را بپوشند و این موضوع ترس مردم درباره سواستفاده از داده‌ها را افزایش داده است.

ارسال نظر