وقتی مایکروسافت ویندوز کامپیوتر شما را کرک می‌کند!

تصور کنید یک نسخه اورجینال ویندوز را خریداری کرده‌اید و برای فعال کردن قانونی ویندوز از پشتیبان رسمی مایکروسافت کمک می‌گیرید اما در کمال ناباوری متوجه می‌شوید کارمند مایکروسافت اقدام به کرک کردن ویندوز کامپیوترتان کرده است.

وقتی مایکروسافت ویندوز کامپیوتر شما را کرک می‌کند!

آنچه که اشاره شد یک اتفاق غیر ممکن نیست و واقعاً رخ داده است. جزئیات حیرت انگیز را در شهر سخت افزار بخوانید.

اقدام حیرت انگیز پشتیبان رسمی مایکروسافت
یک مشتری ساکن آفریقای شمالی برای فعال کردن لایسنس قانونی ویندوز خود با مایکروسافت تماس می‌گیرد، چراکه شخصاً موفق به انجام آن نشده بود. عجیب اینکه کارمند پشتیبانی مایکروسافت به جای حل مشکل، خود از کرک ویندوز استفاده کرده است.

این یوتیوبر آفریقای یک لایسنس قانونی ویندوز 10 خریداری کرده بود اما به هر دلیلی موفق به فعال کردن ویندوز کامپیوتر خود نمی‌شود. احتمالاً هر کس دیگری هم جای او بود، می‌خواست از خدمات پشتیبانی رسمی لایسنس قانونی خود استفاده کند.

وی مدعی شده پس از تلاش ناموفق، پشتیبان رسمی مایکروسافت از طریق برنامه Quick Assist remote به کامپیوتر او وارد شده‌ام در کمال ناباوری از یک اسکریپت غیر قانونی برای کرک کردن ویندوز استفاده کرده است. این اسکریپت از طریق شبیه سازی سرورهای رسمی مایکروسافت، اقدام به کرک کردن و فعال سازی غیر قانونی ویندوز می‌کند.

بد نیست اشاره کنیم در ویندوز 10 یا ویندوز 11، فعال کردن ویندوز با لایسنس قانونی یک کار آسان است. کاربر باید کلید 25 حرفی لایسنس خود را وارد کند تا پس از تأیید از سوی مایکروسافت و اطمینان از نصب نبودن بر روی کامپیوتر دیگری، ویندوز اورجینال خریداری شده فعال شود. البته امکان بازیابی ویندوز از طریق حساب مایکروسافت پس از تعویض ویندوز هم وجود دارد.

جالب اینکه اداره کنندگان سرور مورد استفاده برای فعال سازی غیر قانونی ویندوز به این کاربر گفته‌اند این اولین بار نیست که کارکنان مایکروسافت از اسکریپت آنها استفاده می‌کند. این در حالی است که وی مدعی شده با این انگیزه لایسنس قانونی ویندوز خریداری کرده است که از بدافزارها و باج افزارهای پنهان در کرک‌ها در امان بماند.

مایکروسافت خبر از بررسی موضوع و تلاش‌ها برای شناسایی کارمند خاطی داده است. این کمپانی تاکید کرده استفاده از اسکریپت‌های غیر قانونی خلاف اصول مایکروسافت است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر