تراشه Helio G85 مدیاتک مناسب و قدرتمند برای بازی با گوشی است

رسانه کلیک - در حالی که شرکت کوالکوم با عرضه تراشه‌های قدرتمند اسنپدراگون 800 و 765در تلاش برای فتح بازار گوشی‌های هوشمند است اما تراشه Helio G85 مدیا تک استثنایی است.

تراشه Helio G85 مدیاتک مناسب و قدرتمند برای بازی با گوشی است

مدیا تک از عرضه تراشه تازه ای به نام Helio G 85 خبر داده که اجرای روان بازی‌های سنگین و پیچیده ویدئویی را بر روی این گوشی‌ها ممکن می‌سازد.

ظاهراً مدیا تک تراشه Helio G 85 را برای نصب بر روی برخی گوشی‌های میان رده و پرچمدار در نظر گرفته تا توان آنها برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را ارتقا دهد. با این حساب در آینده نزدیک شاهد تحول در توان سخت افزاری گوشی‌های نه چندان گران قیمت خواهیم بود.

در این تراشه از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G52 با حداکثر سرعت یک گیگاهرتز استفاده شده است. همچنین از فناوری جدیدی موسوم به هایپرانجین برای افزایش توان پردازش تراشه یادشده در زمان اجرای بازی‌های ویدئویی پرتحرک استفاده شده است.

تراشه یادشده هشت هسته‌ای بوده و توان پردازش دو هسته Cortex-A75 آن بیشتر از باقی هسته‌های کم مصرف Cortex-A55 است. این تراشه از دوربین‌هایی با حداکثر دقت 48 مگاپیکسل و گوشی‌های نسل چهارم با امکان نصب دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

ارسال نظر