تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC از اواسط سال 2022 آغاز می شود

رسانه کلیک – شرکت TSMC که در حال حاضر یکی از بزرگترین سازندگان تراشه در جهان به شمار می آید، قصد دارد تا از نیمه دوم سال 2022، ساخت چیپ های 3 نانومتری را به صورت عمده آغاز کند.  

تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری TSMC از اواسط سال 2022 آغاز می شود

همانطور که می دانید شرکت TSMC طی چند سال گذشته، چیپ های پرچمدار خود را بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری تولید کرده است. حال خبر رسیده که این کمپانی در حال کار روی تراشه های 3 نانومتری و 2 نانومتری بوده و تولید انبوه آن ها را از نیمه دوم سال 2022 آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش های منتشر شده، TSMC در سال 2022، ماهانه حدود 55 هزار تراشه 3 نانومتری را وارد بازار می کند. شرکت در نظر دارد تا در سال 2023 این رقم را به 105 هزار برساند.

تراشه های 3 نانومتری مزایای متعددی نسبت به تراشه های 5 نانومتری دارند که از جمله آن ها می توان به کاهش 30 درصدی میزان انرژی مصرفی و افزایش 15 کیفیت عملکرد اشاره کرد. البته TSMC قصد دارد تا در کنار ساخت تراشه های 3 نانومتری، همچنان به تولید انبوه تراشه های 5 نانومتری نیز ادامه دهد. در واقع غول تایوانی جهت برآورده کردن میزان تقاضا در سال جاری، ظرفیت تولید تراشه های 5 نانومتری را به زودی بالا می برد. شایان ذکر است که در حال حاضر حدود 90 هزار چیپ 5 نانومتری به طور ماهانه توسط کمپانی تولید می شود. این رقم در نیمه دوم 2021 به 105 هزار و تا پایان سال به 120 هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق برآوردهای انجام شده، طرفیت تولید تراشه های 5 نانومتری TSMC در سال 2024 از مرز 160 هزار واحد نیز عبور خواهد کرد. البته این موضوع چندان هم دور از انتظار نیست، چراکه هنوز بسیاری از کمپانی های بزرگ صاحب نام جهان از جمله اپل، ای ام دی، مدیاتک، مارول، برودکام و کوالکام، برای تامین قطعات خود نیازمند شرکت تایوانی بوده و به دنبال راهی برای توسعه همکاری و عقد قراردادهای بیشتر هستند.

ارسال نظر