کارت گرافیک RTX 3060 ارزان قیمت انویدیا هفته آتی روانه بازار می شود

رسانه کلیک - بالاخره کمپانی انویدیا آماده عرضه کارت گرافیک RTX 3060 شده است. این GPU در هفته آینده با برچسب قیمت تنها 329 دلار روانه بازار می شود.

کارت گرافیک RTX 3060 ارزان قیمت انویدیا هفته آتی روانه بازار می شود

کمپانی بزرگ انویدیا دوران سختی را در تامین بی وقفه کارت های گرافیکی سری 30RTX می گذراند. اما به نظر می رسد که استراتژی و راه حل این شرکت برای جبران این کمبود، عرضه یک کارت گرافیک جدید است!

البته مدتی است که شایعه عرضه کارت گرافیک RTX 3060 ارزان قیمت بر سر زبان ها افتاده، ولی انویدیا به سبب رویارویی با مشکل کمبود منابع تامین کننده، تا کنون نتوانسته چنین انتظاری را برآورده کند. حال به نظر می رسد که این کمپانی بالاخره آماده عرضه ارزان ترین کارت سری 30 شده و احتمالا در هفته آتی از آن رونمایی خواهد کرد.

کمبود کارت های گرافیکی سری 30 RTX به دلایل متعددی به وجود آمده است، که از جمله آن ها می توان به مکانیزم بازاریابی خود شرکت اشاره کرد. کمبود جهانی مواد خام از سال گذشته و سال جدید چینی در این ماه، عملا تضمین کرده که انویدیا حداقل تا اتمام سه ماهه اول سال جاری، قادر به تامین تقاضاها نخواهد بود. در همین حال، کمپانی آمریکایی از چند استراتژی متفاوت برای حفظ جریان GPU های خود استفاده می کند، هرچند که این کار شاید در وهله اول به مزاق مصرف کننده ها خوش نیاید.

از یک طرف، کمپانی انویدیا تصمیم گرفته تا کارت گرافیک های RTX 2060 و GTX 1050Ti را به بازار برگرداند تا به نحوی کمبود کارت های سری 30 را جبران کند. البته مشخص است که این کارت ها به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای سری 30 به شمار نمی آید، چون متعلق به نسل قبلی بوده و در سال های گذشته عرضه شده اند. علی الخصوص، GTX 1050Ti در سال 2016 روانه بازار شده است.

از طرف دیگر، گفته می شود که کارت گرافیک RTX 3060 در روز 25 فوریه با قیمت 329 دلار عرضه می شود. این محصول پایین تر از نسخه RTX 3060 Ti بوده و با حافظه GDDR6 12 گیگابایتی ساخته است. ظاهرا RTX 3060 جایگزینی برای کارت های پاسکال GeForce GTX 1060 به شمار می آید. هنوز جزییات چندانی در خصوص گرافیک جدید انویدیا در دسترس نیست، اما گزارش اطلاعات رسمی آن به زودی منتشر خواهد شد. طبق گزارش The Verge، نسخه Founder برای این کارت گرافیک هرگز به وجود نمی آید.

با توجه به تقاضای بالا برای GPU های سری 30 RTX، احتمال می رود که کارت های گرافیک ارزان قیمت RTX 3060 نیز در مدت زمان کوتاهی به فروش رفته و در بازار نادر شوند. بدین ترتیب، انویدیا مجددا با مشکل اصلی خود مواجه خواهد شد؛ کمبود عرضه برای برآورد تقاضا. متاسفانه این موضوع بارها موجب ناامیدی مشتریان و طرفداران انویدیا شده است.

ارسال نظر