اولین کارت گرافیک 7 نانومتری AMD از راه رسید؛ بهبود 25 درصدی عملکرد

رسانه کلیک - کارت گرافیک 7 نانومتری AMD در نمایشگاه CES 2019 معرفی شد. این محصول شرکت ای ام دی در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.

اولین کارت گرافیک 7 نانومتری AMD از راه رسید؛ بهبود 25 درصدی عملکرد

شرکت ای ام دی از کارت های گرافیک قدرتمند خود در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد. AMD قصد دارد با این محصولات جدید فاصله خود با شرکت انویدیا را کاهش دهد.

این کمپانی اعلام کرده کارت های گرافیک مبتنی بر معماری 7 نانومتری Radeon VII عملکردی مشابه با کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 خواهد داشت. این محصولات اولین تراشه های گرافیکی 7 نانومتری AMD محسوب می شوند.

مدیر عامل ای ام دی، Lisa Su در نمایشگاه CES به این نکته اشاره کرد که کارت های گرافیک توسعه یافته بر اساس نسل دوم معماری وگا در مقایسه با نسل گذشته بهبود عملکرد 25 درصدی خواهند داشت. لازم به ذکر است؛ مصرف انرژی این محصولات افزایش پیدا نمی کند.

کاربران توسط این محصولات می توانند بازی Devil May Cry 5 را با بالاترین تنظیمات و رزولوشن 4K ، با نرخ بالاتر از 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند.

شرکت AMD در رابطه با عملکرد این کارت های گرافیک اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است؛ با این حال اعلام کرده بازی های فورتنایت و بتلفیلد V به ترتیب 25 تا 35 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با گذشته خواهند داشت.

کارت گرافیک 7 نانومتری AMD دارای 60 واحد پردازشی بوده و از 3840 پردازشگر Stream بهره می برد. پهانی باند این محصول به 1 ترابایت بر ثانیه می رسد و دارای رابط حافظه 4096 بیتی است.

از دیگر مشخصات این کارت گرافیک شرکت ای ام دی می توان به 16 گیگابایت حافظه از نوع HBM2 اشاره کرد که خبر از عملکرد بالای آن می دهد.

این کارت گرافیک از تاریخ 7 فوریه و با قیمت 699 دلار به بازار عرضه می شود. کاربرانی که این محصول را خریداری کنند، یک نمونه رایگان از بازی Devil May Cry 5 و The Division 2 را تصاحب خواهند کرد. در صورت خرید کامپیوتر مخصوص بازی مجهز به این کارت گرافیک، این بازی ها روی آن به صورت پیش فرض نصب شده است.

ارسال نظر