معرفی کارت‌های گرافیک حرفه‌ای Radeon RX Vega توسط شرکت AMD

رسانه کلیک - شرکت AMD در جریان نشست‌های SIGGRAPH 2017 از کارت‌های گرافیک قدرتمند و حرفه‌ای خود به نام Radeon RX Vega رونمایی کرد.

معرفی کارت‌های گرافیک حرفه‌ای Radeon RX Vega توسط شرکت AMD

بالاخره شرکت AMD کارت گرافیک قدرتمند و حرفه‌ای خود را به نام Radeon RX Vega معرفی کرد. پس از ماه‌ها شایعات و انتشار خبر‌های بی پایه و اساس، درنهایت شرکت AMD نسل بعدی کارت‌های گرافیک حرفه‌ای Radeon RX Vega را به طور کامل اعلام کرد. پردازنده گرافیکی جدید شرکت AMD با نام Radeon RX Vega 64 مجهز به ۱۲ ترافلپس است و این کارت گرافیک در مقایسه با کارت گرافیک ۹ ترافلپس شرکت انویدیا به نام Nvidia GTX 1080 معرفی و عرضه خواهد شد. تمام قدرت این کارت گرافیک به لطف نسخه ۶۴ تراشه گرافیکی و نسل جدید پردازنده به کاربر ارائه خواهد شد. این کارت گرافیک ۴۰۹۶ واحد استریم را پردازش می‌کند و مجهز به ۸ گیگابایت پهنای باند بالا به جای حافظه‌های GDDR5 و GDDR5X است که ما این نوع از حافظه‌ها را بیشتر در کارت‌های گرافیک شرکت انویدیا دیده‌ایم.

پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega 64 با کلاک پایه‌ای ۱۲۴۷ مگاهرتز اجرا می‌شود و این میزان می‌تواند در حالت بوست (Boost) به ۱۵۴۶ مگاهرتز افزایش پیدا کند. میزان کلاک کارت گرافیک Radeon RX Vega 64 کمی پایین‌تر از کلاک کارت گرافیک شرکت انویدیا یعنی Nvidia GTX 1080 است. کلاک پایه کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 در حدود ۱۶۰۷ مگاهرتز است که این میزان در حالت ویژه و بوست به ۱۷۳۳ مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. با وجود نرخ کم کلاک پایه کارت گرافیک قدرتمند Radeon RX Vega 64، شرکت AMD اعلام کرده است که Vega 64 حداقل نرخ فریم را بدست می‌آورد و در محدوده FreeSync هرگز به زیر ۴۰ الی ۶۰ فریم در ثانیه نمی‌رسد. کارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon RX Vega 64 روز ۱۴ آگوست ۲۰۱۷ در نسخه‌های مختلف عرضه خواهد شد. نسخه خنک‌کننده بادی این پردازنده گرافیکی هیچ تغییری از طرح های مرجع Radeon RX 480 و RX 580 AMD قبلی خود ندارد اما پیشرفت‌های قابل توجهی در مکانیسم و ساختار داخلی کارت گرافیک از جمله: طراحی و تعبیه فن ۳۰ میلی متری و محفظه جذب گرما ایزومتریک، صورت گرفته است. شرکت AMD همچنین قصد دارد یک نسخه Limited از کارت‌های گرافیک حرفه‌ای Radeon RX Vega 64 را به بازار‌های جهانی عرضه کند. از جمله ویژگی‌های نسخه Limited‌ کارت گرافیک می‌توان به پوشش پرمیوم ۲۴۰ گریتی آلومینیوم و آرم و پیکسل‌های روشن اشاره کرد. اگر نسخه حرفه‌ای تر از نسخه پرمیوم را می‌خواهید، به شما نسخه liquid-cooled این کارت گرافیک را پیشنهاد می‌کنیم. این نسخه با داشتن یک سیسنم خنک‌کننده و حرفه‌ای و مایع خنک‌کننده فن به راحتی می‌تواند در بالاترین فرکانس‌ها مانند: ۱۴۰۶ مگاهرتز و ۱۶۷۷ مگاهرتز پردازش‌ها و محاسبات خود را انجام دهد. شما می‌توانید این نسخه از کارت گرافیک Radeon RX Vega 64 را به قصد عملیات اورکلاک نیز خریداری کنید.

1TH PIC

نسخه استاندارد کارت گرافیک حرفه‌ای Radeon RX Vega 64 به قیمت ۴۹۹ دلار فروخته خواهد شد. در همین حال نسخه Limited همین کارت گرافیک با قیمت ۵۹۹ دلار وارد بازار‌های جهانی خواهد شد. نسخه liquid-cooled کارت گرافیک Radeon RX Vega 64 همراه با باندل Radeon Aqua Pack به قیمت ۶۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. از جمله مزایای Radeon Aqua Pack می‌توان به ارائه تخفیفات ویژه برای خرید بازی‌های دیجیتال کامپیوتر اشاره کرد. در کنار معرفی نسخه‌های مختلف کارت‌های گرافیک Radeon RX Vega 64 یک نوع جدید از همین کارت‌های گرافیک به نام Radeon RX Vega Nano معرفی شد. در جریان نشست های SIGGRAPH 2017 که کارت گرافیک های وگا به طور رسمی معرفی و رونمایی شدند و طی یک ماه آینده راهی بازار خواهند شد. آقای Raja Koduri، مدیر ارشد بخش فناوری Radeon Technology، یک محصول جدید را در دستان آقای Tim Sweeney، خالق Epic Games و Unreal Engine قرار داد تا بار دیگر دنیا یک کارت گرافیک با پرفورمنس بالا و در ابعادی بسیار کوچک را مشاهده نماید.

2TH PIC

کارت گرافیک Radeon RX Vega Nano با استفاده از معماری وگا، جایگزین کارت گرافیک R9 Nano خواهد شد که در سال ۲۰۱۵ معرفی گردید. R9 Nano که از معماری Fiji استفاده می کرد، از لحاظ کارایی عملکرد مناسبی را نشان داد؛ با این وجود به دلیل قیمت نسبتا بالای آن که بخشی از آن به تراشه های HBM مربوط می شد، فروش آن با موارد حاشیه ای همراه بود. اینبار اما AMD تصمیم به تولید یک نانوی دیگر گرفته است. این کارت گرافیک از نظر فنی دارای مواردی نزدیک به کارت گرافیک RX Vega 64 Limited Edition بوده و یک هیت سینک ترکیبی از مس و آلومینیوم آن را احاطه کرده است. همچنین ۳ خروجی تصویری DisplayPort و یک HDMI نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر نشده است.

ارسال نظر