شرکت AMD از یک پردازنده مخصوص بازی با 16 هسته رونمایی کرد

رسانه کلیک - شرکت AMD پردازنده Ryzen 9 3950X را به صورت رسمی معرفی کرد. این پردازنده دارای 16 هسته پردازشی بوده و با لیتوگرافی 7 نانومتری توسعه یافته است.

شرکت AMD از یک پردازنده مخصوص بازی با 16 هسته رونمایی کرد

شرکت ای‌ام‌دی سومین نسل از پردازنده های دسکتاپ رایزن را معرفی کرد. این شرکت آمریکایی در کنفرانس مخصوص بازی Next Horizo خود در E3 2019، از یک پردازنده جدید رونمایی کرد.

پردازنده جدید این شرکت، Ryzen 9 3950X نام داشته و به 16 هسته و 32 رشته مجهز شده است. این پردازنده با قیمت 750 دلار روانه بازار می شود. شرکت AMD فرکانس پایه هسته های این پردازنده را روی 3.5 گیگاهرتز تنظیم کرده که فرکانس بوست آن به 4.7 گیگاهرتز می رسد.

این پردازنده جدید دارای 72 مگابایت حافظه کش بوده و توان حرارتی آن برابر با 105 وات است که بسیار کمتر از پردازنده های مشابه است. توان حرارتی پردازنده 16 هسته ای اینتل به 165 وات می رسد.

پردازنده های سری Ryzen 3000 نزدیک به دو هفته پیش در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شدند و در تاریخ 7 جولای وارد بازار می شوند. بر اساس اعلام Kirsch، این تراشه ها علاوه بر لیتوگرافی 7 نانومتری، مصرف کم انرژی و قیمت پایین، قادر به رقابت با قدرتمندترین پردازنده های اینتل هستند.

بر اساس ادعای شرکت AMD، افزایش 40 درصدی سرعت و مصرف بهینه این پردازنده ها به علت استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری بوده و 60 درصد آن مربوط به هسته های Zen 2 است.

در حالی که نسل جدید پردازنده های سری Ryzen از طراحی متفاوتی در مقایسه با گذشته بهره می برند و همچنین اندازه متفاوتی دارند، همچنان می توان از آن ها توسط مادربوردهای AM4 استفاده کرد.

این شرکت برای پردازنده های جدید خود سیستم خنک کننده قدرتمندی به صورت پیش فرض در نظر گرفته است. این خنک کننده ها دارای چراغ های LED RGB هستند.

در حالی که پردازنده های Zen 3 در آینده نزدیک وارد بازار می شوند، ای ام دی در حال توسعه پردازنده های Zen 4 است.

ارسال نظر