افشای تصویری از پردازنده رایزن 9 3950X کمپانی AMD

رسانه کلیک - به تازگی تصویر جدیدی از محصول آینده کمپانی AMD، تراشه 16 هسته ای رایزن 9 3950X توسط فرد ناشناسی در وب سایت Reddit منتشر شده است.

افشای تصویری از پردازنده رایزن 9 3950X کمپانی AMD

اگر چه این عکس به صورت غیر رسمی و توسط فرد ناشناسی روی اینترنت قرار گرفته، اما از آن جایی که کاربران انتظار این محصول از AMD را دارند، خبر حیرت انگیزی به شمار نمی رود. بر اساس پست منتشر شده، این تصاویر توسط کاربری از کشور روسیه به اینترنت راه پیدا کرده است.

تقریبا هفته پیش بود که Digitec Galaxus AG، یکی از بزرگ ترین فروشگاه های لوازم و قطعات کامپیوتری، در وب سایت خود تاریخ آغاز فروش تراشه رایزن 9 3950X را روز 30 سپتامبر و قیمت آن را نیز 1,120 دلار ذکر کرد؛ اگر چه خیلی زود نیز آن را حذف کرد. پیش از این نیز کمپانی AMD اعلام کرده بود که به احتمال زیاد، تراشه خود را در ماه سپتامبر وارد بازار خواهد کرد، اما قیمت تراشه 3950X را 749 دلار تعیین کرده بود؛ حال با وجود این اشتباه فاحش در قیمت، نمی توان به تاریخ اعلام شده از سوی این فروشگاه نیز اعتماد کرد. در عکس زیر می توانید مشخصات رایزن 9 3950X را مشاهده کنید.

رایزن 9 3950X

تراشه جدید کمپانی AMD، اولین پردازنده 16 هسته ای در کلاس جهانی خواهد بود. با این حال، نباید انتظارها را خیلی بالا برد. پیش از این، AMD پردازنده 32 هسته ای 2990WX Threadripper مبتنی بر معماری Zen+ خودرا که عرضه کرد که مشخص شد در کاربرد های خاص، با وجود داشتن چهار کانال حافظه با کمبود پهنای باند مواجه می شود، حال از آن جایی که تراشه 16 هسته ای 3950X نیز توسط دو کانال حافظه تغذیه می شود، ممکن است با چنین شرایطی مواجه شود. با این حال، قطعا کمپانی AMD با تجربه قبلی خود، سعی بر رفع چنین مشکل هایی خواهد کرد.

به زودی تراشه 8 هسته ای 5 گیگاهرتز i9-9900KS اینتل نیز روانه بازار خواهد شد. بایستی دید که عملکرد کدام یک از محصولات جدید و قدرتمند این دو رقیب سنتی بهتر خواهد بود و بیشتر مورد توجه مشتریان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر