افزایش سرعت تراشه A12 اپل در آیفون های سال 2018

رسانه کلیک - اپل هر ساله نسل جدید پردازنده های خود را معرفی می کند. تراشه A12 اپل که قرار است در آیفون های سال 2018 مورد استفاده قرار گیرد، نسبت به نسل قبل 20 درصد سریع تر است!

افزایش سرعت تراشه A12 اپل در آیفون های سال 2018

آیفون ها و آیپدهای جدید اپل که در سال جاری میلادی معرفی می شوند قدرت خود را توسط تراشه A12 اپل تامین خواهند کرد. همانند هر سال نسل جدید پردازنده های اپل نسبت به گذشته با پیشرفت هایی روبه‌رو خواهند شد. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است تراشه A12 اپل در مقایسه با نسل کنونی تا 20 درصد سرعت بیشتر و تا 40 درصد بهره‌وری بالاتری خواهد داشت.

بنابر اعلام TSMC، این شرکت امسال تراشه های با لیتوگرافی 7 نانومتری را روانه بازار می کند. این تراشه ها در مقایسه با پردازنده های 10 نانومتری موجود در بازار عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

در همین راستا کمپانی TSMC ادعا کرده که پردازنده های 7 نانومتری در مقایسه با تراشه هایی که با معماری 10 نانومتری FinFET توسعه یافته اند تا 20 درصد سرعت بیشتر و تا 40 درصد انرژی کمتری مصرف می کنند.

در حالی که این سازنده تراشه به صورت مستقیم به شرکت اپل اشاره نکرده است، تراشه A12 اپل به صورت انحصاری توسط TSMC تولید خواهد شد. با توجه به این موضوع انتظار می رود که پردازنده مورد استفاده در آیفون های اپل دارای ویژگی های ذکر شده توسط TSMC باشند ( آیفون دو سیم کارته با نمایشگر ال سی دی 6.1 اینچی به زودی ساخته می شود ).

در حالی که نمی توان ایجاد این تغییرات را در تراشه A12 اپل تضمین کرد، شرکت ها هر ساله تراشه های مورد استفاده در محصولات خود را با بهبود همراه می کنند. برای مثال سامسونگ هر ساله سرعت تراشه های اگزینوس را افزایش و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد.

اپل مانند هر سال در اواخر سال 2018 از آیفون های جدید خود رونمایی می کند ( آیفون ایکس 2018 با قیمتی بالاتر از 1000 دلار به فروش می رود ). این موضوع به معنای آن است که تا زمان معرفی آیفون های 2018 مدت زمان زیادی باقی مانده است و همچنان باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری از این محصولات باشیم.

ارسال نظر