اپل از سال 2021 از مودم 5G اختصاصی خود استفاده می کند

رسانه کلیک - شرکت اپل در تلاش است که در سال ۲۰۲۱، محصولات هوشمند خود نظیر آیفون و آیپد را به مودم 5G اختصاصی مجهز کند.

اپل از سال 2021 از مودم 5G اختصاصی خود استفاده می کند

چندی پیش شرکت اپل اعلام کرد که قصد دارد بخش مودم موبایل اینتل را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کند ( اپل خرید بخش مودم موبایل اینتل را با قیمت 1 میلیارد دلار تایید کرد ). پس از انجام این معامله، پتنت ها و کارمندان بخش مودم اینتل، تماما در اختیار این شرکت قرار می گیرند. بدین ترتیب اپل قادر خواهد بود تا سرعت ساخت مودم های 5G اختصاصی خود را بهبود بخشد.

شرکت اپل پیش از این اعلام کرده بود که مودم های 5G اختصاصی خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. بخش مودم شرکت اینتل نیز قصد داشت تا این هدف را در سال ۲۰۲۰ عملی کند. حال به نظر می رسد که اپل با خرید بخشی از اینتل، به پیشرفت های بسیاری دست پیدا کند. یکی از مقامات شرکت در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز اعلام کرده که اپل، تاریخ عرضه مودم 5G اختصاصی خود را تقریبا ۴ سال جلو انداخته و آن ها را تا سال ۲۰۲۱ روانه بازار می کند.

بنابراین تا پایان سال جاری شاهد عرضه محصولات هوشمند با مودم 5G نخواهیم بود. سری جدید iPhone 11 همچنان از همان مودم 4G بهره می برند، اما به لطف توافقی که بین اپل و کوالکام صورت گرفته، محصولات اصلی شرکت اپل در سال ۲۰۲۰ با مودم 5G ارائه خواهند شد.

ایده ساخت یک مودم اختصاصی کاملا هوشمندانه به نظر می رسد چراکه دیگر نیازی به تولیدکننده خارجی نیست و سود شرکت به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. اگر این ایده تا سال ۲۰۲۱ عملی نشود و یا کیفیت مودم های ارائه شده، پایین تر از حد انتظار باشد، اپل دچار مشکلات بسیاری خواهد شد. در همین راستا، اپل تا زمانی که از کیفیت مودم ها اطمینان حاصل نکرده، محصولات خود را با همان مودم کوالکام در اختیار مشتریان قرار می دهد. گفته می شود نخستین محصولی که قرار است از مودم 5G اختصاصی اپل پشتیبانی کند، آیپد پرو است. این محصول در سال ۲۰۲۱ به بازار می آید و اگر با استقبال خریداران مواجه شود، راه را برای عرضه سری جدید آیفون های مبتنی بر مودم 5G اختصاصی نیز هموار می سازد.

ارسال نظر