همکاری اینتل و اپل در زمینه پردازنده دستگاه های مک تا سال 2020 به پایان می رسد

رسانه کلیک - اهالی کوپرتینو قصد دارند از سال 2020 دستگاه های مک را به پردازنده ساخت این شرکت مجهز کنند و به این ترتیب همکاری اینتل و اپل پایان می یابد.

همکاری اینتل و اپل در زمینه پردازنده دستگاه های مک تا سال 2020 به پایان می رسد

بلومبرگ در مطلبی نوشت؛ پروژه تولید پردازنده شخصی اپل که هم اکنون با نام محرمانه Kalamata شناخته می شود، در حال توسعه است و به عنوان یک هدف بزرگتر، قرار است تا تمامی دستگاه های اپل را در بر گیرد. پس در آینده نزدیک کلیه دستگاه های تولید شده توسط این شرکت (انواع مک ها، آیفون ها و آیپد ها) به پردازنده ساخت اپل مجهز می شود و به این ترتیب شاهد هماهنگی و نظم بیشتر میان دو بخش نرم افزار و سخت افزار این کمپانی خواهیم بود و نتیجه کار، سیستم عاملی روان تر و منظم تر است. این پروژه تا حدودی توسط برخی مسئولان شرکت اپل تأیید شده است.

این تغییر استراتژی به ضرر شرکت بزرگ سازنده پردازنده تمام می شود، چرا که قطع همکاری اینتل و اپل باعث می شود تا سود خالص سالیانه 5 درصدی آنها از بین برود. مسئولان اینتل امروز اعلام کردند که سهام آنها با کاهش 9.2 درصدی روبه‌رو شده که ظرف دو سال گذشته چنین امری بی سابقه بوده است.

همانطور که می دانید، سیستم عامل آی او اس در حال حاضر یکی از امن ترین و روان ترین پلتفرم های موبایل به حساب می آید و در این زمینه، زبانزد خاص و عام است. تولید پردازنده توسط مهندسان اپل باعث می شود تا همکاری میان بخش سخت افزار و نرم افزار بیش از پیش افزایش یابد و به این ترتیب، شاهد پایداری بیشتر سیستم عامل آی او اس خواهیم بود که این موضوع می تواند به نفع کاربران و دارندگان آیفون یا آیپد باشد.

ارسال نظر