اپل به صورت محرمانه در حال توسعه نمایشگر MicroLED است

رسانه کلیک - بر اساس گزارش بلومبرگ، اهالی کوپرتینو به صورت کاملا محرمانه در حال طراحی و توسعه نمایشگر MicroLED اختصاصی هستند.

اپل به صورت محرمانه در حال توسعه نمایشگر MicroLED است

طبق اعلام یکی از افراد نزدیک به اپل، ظاهرا این شرکت در تلاش است تا تکنولوژی نمایشگر گوشی ها را با تحول روبرو کرده و با توسعه پنل های MicroLED که ساخت آنها بسیار سخت تر از نمایشگرهای OLED است، باعث باریک تر شدن تلفن های هوشمند، روشن تر شدن صفحه نمایش و صرفه جویی در مصرف انرژی دستگاه شود.

اگرچه به نظر می رسید که اپل سال گذشته روند انجام چنین پروژه ای را متوقف کرده است، اما ظاهرا مهندسین کوپرتینویی از آن زمان تا به امروز در حال کار روی آن هستند و با پیشرفت های خوبی روبرو شده اند.

شخص نقل کننده این خبر در ادامه گفت:

محل اختصاص یافته به این عملیات در ایالت کالیفرنیا در حدی وسعت ندارد که بتوان در آن اقدام به تولید انبوه این قطعات کرد. اما اهالی کوپرتینو می خواهند تا آنجا که امکان دارد، این تکنولوژی را از چشم رقبای خود دور نگه دارند.

پروژه توسعه نمایشگر MicroLED با اسم رمز T159 و در محلی با مساحت 62 هزار متر مربع در حال پیگیری است. مکان یاد شده حدود 15 دقیقه تا مقر اصلی کمپانی اپل، اپل پارک فاصله دارد. حدود 300 نفر از مهندسان اپل در این ساختمان در حال کار بر روی نمایشگر میکرو ال ای دی هستند. در نزدیکی این بنا نیز محلی قرار گرفته که پرسنل آن مسئولیت قرار دادن پیکسل ها را در نمایشگر MicroLED بر عهده دارند. این عملیات از زمان خرید LuxVue توسط اپل آغاز شد.

اپل پس از خرید شرکت یاد شده، یک مرکز تحقیقاتی در تایوان ایجاد کرد تا توانایی خود پیرامون تولید نمایشگر را بررسی کند. مهندسان کوپرتینویی ابتدا نسبت به تولید پنل های LCD با تکنولوژی اپل اقدام کردند و حاصل کار روی طرح های ابتدایی آیفون 7 قرار گرفت. بعد از تأیید، مسئولان اپل از افراد یاد شده درخواست کردند تا به کشور آمریکا آمده و کار روی نمایشگر MiroLED را آغاز کنند.

گفتنی است؛ در اواخر سال 2017، مهندسان اپل کار روی نمایشگر MicroLED برای اپل واچ را آغاز کردند و به نظر می رسد که در سال جاری یا سال آینده، در این زمینه به خودکفایی برسند. پس باید منتظر ورود این تکنولوژی به اپل واچ، پیش از قرارگیری پنل های یاد شده در آیفون باشیم.

ارسال نظر